PDA

Vis full versjon : Livet etter bekkenløsning

Hildur
19-05-2003, 23:54
Jeg lurer på om det er noen her som har hatt bekkenløsning i tidligere svangerskap? Hvordan artet da bekkenløsningen seg etter fødsel? Hvor fort kan man regne med bedring?

Håper på oppmuntrende svar. Akkurat nå er den bekkenløsningen ganske jæv...

Filifjonk
21-05-2003, 13:10
Jeg har hatt bekkenløsning i alle mine svangerskap. Heldigvis har det forsvunnet umiddelbart etter fødselen. Allerede noen timer etter forløsningen var jeg merkbart bedre i gangelaget og det til tross for at jeg var sydd på kryss og tvers. Så det finns håp om rask bedring. Men vet jo at andre sliter i måneder og år etter fødselen. Det kommer ann på om en har fått senskader, dvs muskelstrekninger, avslitte leddbånd og beinslitasje. Har man tatt lite hensyn til bekkenløsningen i svangerskapet kan man risikere å slite i lang tid, kan hende permanent.
Noen blir til og med verre etter fødselen.. Det finnes ikke noe fasitsvar på dette. Bekkenløsning som tilstand er like individuell som kvinnene som har bekkeløsningen.

Tidl. bruker
23-05-2003, 03:02
Nå har jeg ikke vært gravid før, derav heller ingen bekkenløsning før, men jeg har hvertfall fått et tips av min fysioterapaut.

3mnd etter fødselen så bør du oppsøke en KIROPRAKTOR som undersøker bekkenet ditt, dette for å se at det stivner av igjen i korrekt possisjon. Det har ingenting for seg å oppsøke han/henne før 3 mnd etter fødselen.

Dette har hvertfall jeg tenkt å gjøre, vel anvendte penger mente min fysioterapaut. ( Er alt ok så er jo det helt kjempe, og hvis ikke så kan han/hun fikse det de kan)