PDA

Vis full versjon : Svangerskapsforgiftning

Nusse1
13-08-2002, 13:36
Hei hei alle damer!

Jeg var hos legen i går. Han mente at jeg muligens hadde fått sv. forgiftning. Er nå 4 dager på overtid. Han mente at jeg skulle følge med på blodtrykket å komme tilbake om en uke. Jeg godtok det, regnet med at han hadde rett. Men når jeg fortalte det til mamma ble jeg litt mer redd. For hun mente at denne oppfølgingen var galskap og at de burde sette det hele igang. Ihvertall siden jeg var over tiden allerede.

Jeg har ikke så veldig peiling på dette og hååper noen av dere kan fortelle meg litt mer inngående om dette.

Kos fra Nusse (T+4)

K@trine
13-08-2002, 13:49
Jeg vet ikke så innmari mye om det, men det har jeg har fått med meg er ihvertfall at hvis du får vondt i hodet, blir kvalm eller får smerter øverst i magen så burde du dra på sykehuset med en gang!
Håper fødselen setter i gang snart, så du slipper så mye tull da!
Lykke til :stakar:
Klemmer fra BigMama 31+6

Linda1
13-08-2002, 14:49
Jeg vet ikke stort om det, men ville bare ønske deg lykke til!

(Idag: 10+1)

Maz
13-08-2002, 16:26
Hvilke symptomer har du?

Det er muligen legen mente "begynende svangerskapsforgiftning" altså at du har noen av symptomene. moderat høyt blodtrykk, protein i urinen og ødemer, men ikke alle. Dersom du hadde sterke symptomer på dette burde du ha vært henvist til spesialist/ svangerskapspoliklinikk. Legene tar ofte et sett med blodprøver som kalles en preeklampsistatus. Hadde jeg vært deg ville jeg ha bedt om dette.

Jeg ville ha tatt kontakt med sykhuset og sagt at du er urolig. Be om å få tatt fulle prøver. At du er urolig bør vere tilstrekkelig grunn til å ta prøver og berolige deg. Nerver og usikker het hjelper ikke på blodtrykket det heller....

Nå er jeg sikkert ekstra på vakt, men det er vel bedre å spørre en gang for mye.

Lykke til ;)

kinemor
14-08-2002, 16:50
heisann. det er vist nogenlunde vanlig at en får sv. forgiftning så sent i sv. skapet, og det er ikke noe komplikasjoner ved det da.

Jeg fikk akutt sv. forgiftning i uke 31, og måtte da ta hastekeisersnitt,(alt gikk bra) og legene fortalt meg da at hvis dette hadde skjedd fra uke 37/38 og utover hadde de bare fulgt med på meg, ikke gjort noe spess. med det, hvis formen min hadde vært nogenlunde grei.

Nusse1
14-08-2002, 17:48
Jeg tror jeg roer meg med de fine svarene fra dere. Sikkert ikke noe å bekymre seg for. Legen hadde sikkert tatt afære da.

Babyen har det nok bra siden han ikke har kommet enda. Tror dere ikke?

Kos fra Nusse (T+5)

kinemor
16-08-2002, 01:34
ooopps det var stort bilde, jeg prøvde bare å få et lite et under navnet mitt. Hm får prøve igjen.

Nusse:..... baby`n har det nok bra. Legene vet nok hva de gjør, men er du engstelig så ta kontakt med lege/ jordmor å spør...

Lykke til med nurket som snart kommer

Tidl. bruker
18-08-2002, 16:17
Du bør snakke med de på sykehuset. ER ikke sundt å gå med svangerskaps forgiftnig. kan gå utover ungen. Er en hastesak vil jeg si. KOm deg av gårde:::::::(