PDA

Vis full versjon : Hunden min har blitt mere agresiv.

cesa
21-05-2003, 12:07
Dette er trist, for en uke siden så snubla ei dame med barnevogna rett ved hunden min og etter det så knurrer han og bjeffer mot noen folk også barnevogner! Andre folk loggrer han til.
Jeg har nå startet en ormekur siden jeg tror han har det,og jeg vet at hunder blir mere agresiv når de har orm....................sören og ...........dette er helt jävli, jeg får en liten en i august og dette var det siste jeg trengte.
Hva faen gjör jeg nå?

cesa
2408

Dolly27
21-05-2003, 12:24
Er du sikker på den er aggresiv da??

Selv om den bjeffer er det ikke sikkert den er det. Kanskje den bare er redd, varsler fare etter det som skjedde.
Hunden har nok det friskt i minne, stakkars, har sikkert blitt vettskremt.

Hvis den er snill ellers, så tror jeg at den bare er redd. Uten at jeg er noen hunde-ekspert da! (har selv en hund på 7 år)

Lykke til!!!

millamor
21-05-2003, 12:30
Hei!

Skjønner at du er fortvilet nå!
Spesielt når du venter en liten en....

Har en hund selv, og venter en liten i desember.
Det blir spennende å se hvordan Pelle takler det...

Tror at hunden din ble skremt da denne damen med barnevogn snublet foran han/hun, og at hunden da er redd for de med barnevogn!
Hunden min ble skremt av noen med sykkel en gang, og da ble han aggressiv/redd for de med sykler.
Det vi gjorde da, var å "lokke" han bort til sykkelen min, og roste han da han ikke bjeffet mot den. Masse ros og en godbit.
Dette skjedde gradvis, men idag så kan vi dra på sykkeltur med Pelle i streng ved siden av!

Råder deg til å bruke samme metoden her, at du lokker han sakte med sikkert bort til en barnevogn, bare for å vise at det ikke er farlig!!

Lykke til da, både med hund og barn!
Send meg en PM og si hvordan dette utvikler seg!!!

Ceni
21-05-2003, 14:24
det kan være at hunden har merket at du er gravid og vil passe på deg, kanskje han var redd at denne damen skulle treffe deg. og nå passer han på alle damer....

Andrea_mor
21-05-2003, 14:27
Det kommer nok til å gå over etter en stund!
Som de andre har sagt her, så er det sikkert det at hunden har denne episoden friskt i minne og er litt skeptisk til barnevogner.

Men etterhvert når han skjønner at det ikke skjer igjen, vil han nok roe seg ned.

Lykke til i hvertfall!!!

:mervink:

8+0

dagmar
21-05-2003, 16:25
Det er vanskelig å si noe om en hund på så tynt grunnlag. Dersom du selv er noe i tvil om hvordan han er burde du spandere på ham en funksjonsanalyse. Ta kontakt med nærmeste større hundeklubb så kan de henvise deg til nermeste sted. Under en funksjonsanalyse blir hunden utsatt for ulike påvirkninger som har som formål å få fram ulike egenskaper som frykt, mot, forsvar, jaktlyst m.m. Du vil da lære hunden bedre å kjenne og vil samtidig få noen råd med på veien av profesjonelle hundefolk. Jeg vil ikke anbefale en karaktertest da denne er enklere og gir ferre svar og ofte utføres av folk som ikke kan alt for mye om hund.

Dagmar

Petterine
21-05-2003, 16:31
men han er nok heller redd/usikker på barenvogner siden han har fått en over seg.
Prøv og vær helt vanlig ved siden av en barenvogn, og etterhvert kommer han nok til deg(og barnevognen). Vis han at den ikke er farlig, men ikke trøst han ved siden av vognen, da forsterker du mest sannsynlig redselen hans for barnevogner...

Eks; jeg har også hund, og en dag vi var og gikk i parken begynte han og bjeffe som besatt mot en statue(hunden bjeffer nesten aldri)... I og med at det ikke var andre i parken, skjønte jeg etterhvert hva det var, og jeg gikk og satt meg ved siden av statuen... hunden fortsatte og bjeffe litt, samtidig som han var nyskjerrig og bevegde seg mot meg og statuen...
Etterhvert var bjeffingen over, og han gikk og luktet på statuen og fant ut at den ikke var farliig...

Nå går vi tur forbi statuen uten noen form for bjffing, for hunden "vet" hva som står der!!!

Lykke til!!!!!

28-6