PDA

Vis full versjon : Er dette egentlig bekkenløsning?

Rubine
21-05-2003, 13:43
Jeg er i dag 18+4 med tvillinger. Var hos legen i morges fordi jeg har fått så vondt i ryggen/korsryggen. Samtidig stikker det i underlivet rundt skambenet. Legen spurte om jeg hadde ilinger nedover i låret, det har jeg ikke. Smertene kommer når jeg sitter og ligger på ryggen. Må ligge på siden med en pute mellom bena, det hjelper på ryggvondten om nettene. Hadde påvist bekkenløsning forrige svangerskap. Har ikke smerter hver dag, i alle fall ikke i samme grad. Er dette skikkelig bekkenløsning eller bare litt generell ryggvondt? Er litt i tvil selv, men må vel stole på legen. Ble sykemeldt i 1 mnd.

Disse ilingene, er det noe man har når man har bekkenløsning? Jeg har jo ikke disse.........Tenkte vel mest selv at dette bare var belastningsvondt da jeg er blitt fort stor og tung pga det er 2 inni der.

Ble gjerne litt rotete dette :p

Hildur
21-05-2003, 15:26
Jeg har kjent veldig lite til ilinger nedover beina, men har definitivt bekkenløsning... Jeg hadde også vondt i ryggen i begynnelsen, men det ga seg når jeg tok det med ro. Nå sitter smerten mer permanent i bekkenet, men noen dager er gode, andre dårligere. Det kan jo være at du bare har generell ryggvondt, men symfysesmerter tyder vel på noe annet. Husk at du som tvillinggravid har ekstra mye hormoner i kroppen, - det var i alle fall forklaringen jeg fikk på at jeg fikk bekkenløsning veldig tidlig. Ta det med ro nå når du er sykemeldt, så skal du se det bedrer seg.

Filifjonk
22-05-2003, 16:47
Sier som Hildur ilinger er ikke et absolutt tegn på bekkenløsnig.. selv om svært mange får disse ilingene og stålingene, så er det mange som ikke får det også.. Men bekkenløsning kan de ha likevel. Symfysesmerter og stikking i skrittet er typiske tegn på bekkenløsning.. Og har du da korsryggplager og smerter i hoftene også.. så har du nok høyst sannsynlig bekkenløsning helle bekkengrinda. Så ta det fullstendig kuli du og be om behandliger.. 100% sykemelding er også lurt.. Og anskaffelse av diverse hjelpemidler.. som trykkavlastende madrass og sitteppute.

alisenn
23-05-2003, 17:26
Jeg har ilinger nedover lårene, og fikk beskjed av legen at det mest sannsynlig er isjasjnerven som ligger i klem, og at det ikke er bekkenløsning (men fikk beskjed om å være mest mulig i ro for det kunne utvikle seg til bekkenløsning - og kjennes visstnok ut som)

Andrea_mor
24-05-2003, 01:09
Det kan nok være bekkenløsning ja. Jeg hadde ikke noe spesielt ilninger nedover i mitt forrige svangerskap. Det var vondt hvis jeg gikk for lange skritt og opp trapper. På kvelden var det helt jævl**.

Da lå jeg også med en pute mellom beina, og det hjalp veldig mye. Prøv å ha beina samlet når du skal reise deg opp av sengen, ut og inn av bilen, gå korte skritt...
Håper du ikke blir værre!!

Det hadde sikkert vært deilig for deg å dratt i en bade basseng også:)

Er det det i nærheten av der du bor?

:mervink:

(8+2)