PDA

Vis full versjon : graviditet/amming med silikon?

♥ Pearly
04-01-2012, 00:58
Er det noen som har erfaringer å dele, er litt spent ammingen :sparke: :rødme: Å da tenker jeg på fare for kapseldannelse i ettertid osv. Noen som har hatt det?

Salt
10-04-2012, 18:31
Virkelig ingen her inne som har erfaringer på dette området :undrer:

Skulle ønske jeg kunne gi deg et svar Pearly, men jeg har ikke erfaring på området. Dytter opp litt så kanskje noen ser denne :)

Carmenzita
10-04-2012, 18:33
Ene barndomsvenninna mi ble vist frarådet å amme etter hun hadde lagt inn silikon,så hun ammet ikke minstejenta si.
Men hvorfor det vet jeg ikke.

Pergoberta
10-04-2012, 18:54
Jeg kjenner en som fint kunne amme med silikon.. Hvordan det går nå, i ettertid, vet jeg ikke :vetikke:

♥ Pearly
10-04-2012, 19:03
Det var lite til svar her inne ja, hadde jo glømt denne tråden å jeg nå da :humre:
Men har snakket med to venniner som har ammet fint med silikon. Hun ene ammet i hele 18 mnd og null kapsel dannelse i ettertid, vet av mange som har ammet og det er null problem. Jeg kommer nok til å prøve ja, så får det gå som det går. Nå er jeg 20 uker å det har jo faktisk kommet råmelk alt...så jeg tror det skal gå bra jeg. Får prøve å tenke positivt å går det ikke så går det ikke, er ikke verdens undergang det heller da ;) Ammet storebror til han var 15 mnd og lillebror ville bare ha i 6-7 mnd. Men blir jo litt nytt her nå da som det er noe annet inni der også :humre:

MissIt
11-04-2012, 07:38
Jeg var på for-undersøkelse for å få lagt inn silikon for et par år siden, og spurte og gravde masse om dette. Kirurgen mente det overhodet ikke var noe som helst som tilsa at det skulle bli problemer med amming. Det virka som om det var noe som var vanlig før, men at de nå har nye og bedre proteser.

Nå endte det jo med at jeg måtte ringe inn tre dager seinere og avlyse hele inngrepet da jeg fryktelig uventa fikk blått kryss.. :knegg:

Sikker på at dette går kjempebra :)

♥ Pearly
11-04-2012, 08:39
Jeg var på for-undersøkelse for å få lagt inn silikon for et par år siden, og spurte og gravde masse om dette. Kirurgen mente det overhodet ikke var noe som helst som tilsa at det skulle bli problemer med amming. Det virka som om det var noe som var vanlig før, men at de nå har nye og bedre proteser.

Nå endte det jo med at jeg måtte ringe inn tre dager seinere og avlyse hele inngrepet da jeg fryktelig uventa fikk blått kryss.. :knegg:

Sikker på at dette går kjempebra :)

:humre:

Jeg gjorde det for tre år siden, etter at jeg har slitt lenge med to forskjellige bryster i helt to forskjellige str :himle: Men nå er de like store, eller nå er de blitt veldig store....og veldig ømme...hehe :humre:

Annba
11-04-2012, 18:49
Har ikke hatt problemer med å amme mine to yngste selv om jeg har silikon hvertfall. :) Men jeg fikk ekstrem melkespreng, for det var jo ikke plass til så mye inni der før det ble fullt. ;)

♥ Pearly
11-04-2012, 19:33
Har ikke hatt problemer med å amme mine to yngste selv om jeg har silikon hvertfall. :) Men jeg fikk ekstrem melkespreng, for det var jo ikke plass til så mye inni der før det ble fullt. ;)

Det skal jeg nok overleve ;) Om det er "bare" det som blir problemet :humre:

maiblomst
11-04-2012, 19:34
Har ikke erfaring med silikon selv, men denne artikkelen kan være nyttig.
http://ammehjelpen.no/artikkel/66/Brystopererte-kvinner
Med silikoninnlegg brukes forskjelllige operasjonsteknikker. Ikke alle gir tydelig arrvev. Noen implantater er lagt inn med et snitt under areola, andre med et snitt under brystet. Kvinner som har fått silikoninnlegg har vanligvis færre ammeproblemer enn de som er brystredusert. 

Det kan hende du som har silikoninnlegg vil merke at du har mindre lagringskapasitet enn du normalt ville hatt, men dette kan du løse ved å amme litt oftere. De fleste som har silikoninnlegg opplever heldigvis en ukomplisert amming!

♥ Pearly
11-04-2012, 19:50
Har ikke erfaring med silikon selv, men denne artikkelen kan være nyttig.
http://ammehjelpen.no/artikkel/66/Brystopererte-kvinner
Med silikoninnlegg brukes forskjelllige operasjonsteknikker. Ikke alle gir tydelig arrvev. Noen implantater er lagt inn med et snitt under areola, andre med et snitt under brystet. Kvinner som har fått silikoninnlegg har vanligvis færre ammeproblemer enn de som er brystredusert. 

Det kan hende du som har silikoninnlegg vil merke at du har mindre lagringskapasitet enn du normalt ville hatt, men dette kan du løse ved å amme litt oftere. De fleste som har silikoninnlegg opplever heldigvis en ukomplisert amming!

Takk for linken :blomst: