PDA

Vis full versjon : Gutt eller jente?

Lillian
11-09-2002, 13:00
Skal vi ta en ny runde på temaet utovertiss kontra innovertiss på novemberbarna? Kjønn var jo et punkt i presentasjonsrunden vår, men ny informasjon kan jo fort ha kommet til veie etter det. Dessuten har jeg viet kjønn en hel kolonne i terminlisten og tilogmed beregnet statistikk nederst på siden, så det er tydelig at jeg er nyskjerrig.. Er dere med på en runde?

:) Har dere fått vite kjønn på UL?
:) Hva sier magefølelsen?
:) Hva sier symptomene (kvalme, puls, mageform, etc.)
:) Hva sier det kinesiske fødselskartet (http://www.chinagold.com/verify.htm)?
:) Har dere tatt andre mystiske tester?

Jeg har ikke engasjert meg så mye i kjønnsberegningen denne gangen, ettersom jeg er så heldig å ha både gutt og jente fra før. Hadde det vært viktig å vite det hadde jeg nok investert i etpartre private ultralyder, men vi har klart oss fint uten. Men litt nyskjerrig er jeg jo selvfølgelig! :D

:cool: Vi har altså ikke sett kjønn på UL.
:cool: Magefølelsen sier jente!
:cool: Symptomene sier jente. Dette svangerskapet er så og si identisk med forrige runde, og da kom Jenny!
:cool: Det kinesiske fødselskartet sier gutt. Men det har sagt feil begge de forrige gangene, så da kan jeg vel tolke det som at det lurer ei jente denne gangen da?
:cool: Ingen plumbotester eller innleide spåkoner!

Dere da??

Kattemor
11-09-2002, 13:44
:klapp: Ordinær UL viste ganske klart at det er en gutt. Klart det kaaaan være feil, men da skjønner jeg neimen ikke hva vitsen er med å sjekke organene på ul! Blir veeldig overrasket om det ikke var en tissemann vi så!

:klapp: Magefølelsen sa først jente, men det var nok i stor grad påvirket av fosterlyden på de tidlige ul'ene. Nå er følelsen gutt for alle penga, men det er selvsagt pga det vi fikk se på den ordinære ultralyden.

:klapp: Fosterlyden var høy de første gangene, mellom 160 og 170. Men dette var ved ul mellom uke 8 og 14 som ble foretatt pga blødninger. De siste gangene hos lege og jordmor har fosterlyden vært 124 og 132.

:klapp: Det sies at den lille magen jeg har, er en skikkelig guttemage. Kan ikke se at jeg er gravid når man ser meg bakfra. En fotball plassert rett foran.

:klapp: I følge det kinesiske fødselskartet Lillian hadde linket til blir det en jente. Kanskje det blir omvendt her på andre siden av jorda? :p

:klapp: Andre tegn? Har ikke kastet opp en eneste gang, bare vært litt småkvalm hvis jeg har blitt sulten eller for mett. Røytet masse hår de første mnd. Ikke spesielt sugen på søtt, men salt lakris frister. Kremt...

Kame
11-09-2002, 13:48
:) Ultralyden (og jordmora) sa oss ingenting.

:) Magefølelsen sier gutt - når jeg vel var en 11-12 uker på vei, sa jeg plutselig han om magen min, og siden har jeg bare blitt mer og mer sikker (og blir antaligeligvis mer og mer usikker ettersom terminen (og svaret) nærmer seg). må innrømme at klærne jeg har kjøpt er litt mer gutteinspirert enn jenteinnspirert. Men så ser det ok ut med hvitt, beige og blått på ei jente, men dustete ut med blomster og hjerter på en gutt!

:) Stort sett alle symptomene sier også gutt. Det eneste jeg er usikker på er om håret på leggene mine vokser fortere nå enn utenom graviditet (men jeg tror håret på hodet gjør det!)... (Herregud for noen dustete spådomssymptomer som finnes!)

:) Fødselskartet sier OGSÅ gutt, gitt! (Og jeg sjekket det etter at jeg trodde på gutt selv) Men, en eller annen test jeg tok fortalte meg at det var 76% sjanse for at jeg skulle få jente...

:) Ingen andre tester her heller - verken giftering i hår eller plumbotest (som jo høres direkte farlig ut ;) ). Dersom jeg blir presset så tester jeg kanskje med gifteringen...

..Opprinnelig så sa jeg at jeg egentlig ønsket meg ei lita jente - for de vet jeg hvordan "virker"! Men, samtidig så er jeg av den oppfatning at alle jenter bør ha en storebror med masse kjekke venner som lillesøster kan ha avstandsforelskelser i! :D

Nå bare gleder jeg meg til å få en BABY!

Lillehammer
11-09-2002, 14:58
:) Ultralyden ga oss ikke noe svar (selv om vi ønsket det)
:) Magefølelsen har hele tida vært gutt (eller traktor... :p)
:) Symptomene tyder veldig på jente
:) Også jente ...
:) Har ikke prøvd noe sånt!

Tiden vil vise! I natt drømte jeg i hvertfall at det var en liten guttebaby inne i magen min, og vi så det helt tydelig, fordi huden på magen min var plutselig blitt helt gjennomsiktig... :gal2:

Lillehammer

Tifa
11-09-2002, 15:21
Ultralyden i uke 18 sa jente, den. Det passer med magefølelsen jeg hadde hatt helt siden uke 6. :p

Begynner å få nerver nå, da, og drømmer om at det kommer en gutt, og så er alt vi eier og har i rosa.... :uff:

Har ellers ikke peiling på dette med symptomer og kjønn, og den kinesiske kalenderen kan jeg bare glemme å se på, for den endrer kjønn rett rundt termin. :bonk:

Men mange sier at jeg har jentemage, da. Tror selv det kommer mer av at babyen insisterer på å ligge på tvers, med rumpa ned og armer og bein i hver sin retning. Ikke rart magen er bred og rund, da! :uff:

Blir spennende å se om ultralyden er riktig, da. Håper nesten på en ekstra ultralyd for å sjekke leiet til småtten, jeg, så jeg kan få dobbeltsjekket kjønnet.... :bonk:

Tifa 30+1

Tidl. bruker
11-09-2002, 15:23
.

Struttemagen
11-09-2002, 16:57
:D 2 stk UL viser gutt.

:D Magefølelsen sa jente, men etter UL er vi vel overbevist.?!
Her i gården er det bare gutteklær som vanker, så om vi begger tar feil Tifa, kan vi jo bytte...:lol:

:D Symptomer og overtro sier gutt.

:D Kartet ditt sa jente....Hmmmm. Tror mest på teorien om at det fungerer omvendt her på andre siden av kloden:p

Vi får se.... Men skal innrømme at jeg er veldig innstilt på at det er en pjokk... ?! Men det spiller ingen trille!!!:D

toby
11-09-2002, 21:01
:)magefølelsen sa gutt
:baby: Ultralyd sa jente
:D Har typisk jente mage
:) Hjertelyd sier jentemage

Toby 32+1

MayaM
12-09-2002, 01:23
:D Vi fikk ikke vite kjønnet på UL, enda vi har hatt 2 stk. Men Jm tippet jente på første UL i uke 20, men det var et tipp!!

:D Magefølelsen sa i starten klart gutt, men begynner nå å tvile.

:D Nå er jeg ikke sikker på hva alle symptomene betyr, men alle sier jeg har klar guttemage.
Hjertelyden har variert fra 130 til 160, så ikke godt å si.
Har ikke vært noe særlig kvalm, Hva betyr det da?
Alle sier jeg ser så fin og sprek ut som gravid, vet ikke hva det betyr heller...

:D Det kinesiske kartet sa GUTT. Men hvis det er omvendt her, så betyr det vel jente da....

:D Har ikke tatt noen andre tester.

Amasone
12-09-2002, 01:35
Slik er ståa i Overhalla:

:baby: Kjønn ble ikke sett på UL

:baby: Magefølelsen sier gutt

:baby: symptomene sier gutt
ikke kvalm, lyst på surt og salt , magen vises ikke bakfra, og hjertelyd har vært på 140, 121 og 134 .

:baby: Det kinesiske kartet sier jente

:baby: Ringtest sier jente ( ringen gikk rundt ) Test på internett sa at det var 76 % sjanse for gutt.

Akkurat nå for tida, tror jeg det blir en MIXMASTER, men ikke helt sikker. "Klumpen" har vært ekstremt roterende i det siste.

Noni
12-09-2002, 02:18
Privat ultralyd i uke 24 viste helt tydelig at Bitteliten er gutt .

Lillian: det kinesiske kartet "ditt" viser feil på alle mine tre, men dette viser riktig:???:
http://www.thelaboroflove.com/chart/cal.html
Det som er viktig her er å finne ut hvor gammel mor var ved unnfangelsen og hvilken måned babyen ble unnfanget.
På denne viste det riktig på alle mine tre:)

:vink: Noni og :baby: Bitteliten (30+3)

Kame
12-09-2002, 11:55
Huh? Jammen der står det jo at jeg skal få ei jente!

Det er jo feil! ;)

Er litt usikker på hvor gammel jeg var - jeg var jo 28 år og 10 måneder - det er jo nærmere 29 enn 28.

Og da blir det gutt, og det er riktig!

(Jeg kommer til å få sjokk dersom jordmora sier at det ble ei jente, altså!)

Saga
12-09-2002, 12:01
:D Jente ifølge UL!
:D Magefølelsen har sagt gutt hele tiden
:D I følge symptomene er det ei jente
:D Kinesiske kart sier også jente!
:D Og plumbotesten sier jente

hm.. magefølelsen min har med andre ord tatt grundig feil...!!

Tilden
12-09-2002, 12:40
:baby: UL sier gang på gang gutter (har hatt endeløst mange UL'er)
:baby: Magefølelsen er påvirket av UL og sier gutter
:baby: Det kinesiske kartet sier jenter! (men a' mor har sett tutene hun!)
:baby: Andre tester har jeg ikke tatt...

Så her i huset er barnetøyet blått! Har jo fortalt det til de fleste rundt oss, så blå gaver har vi fått en stund ;)

Dee og gutta, 30+5
:baby: :baby:

Katta
13-09-2002, 14:05
:D Vi har ikke fått vite kjønnet på UL. Vi vil ikke vite det, men vi er utrolig nysgjerrige!!
:D Magefølelsen sier Gutt
:D Symtomer: Mage Gutt i begynnelsen, men synes nå at magen har blitt mye bredere = Jente . Har ikke vært kvalm – Gutt , og hjertelyd på gjennomsnitt 135 = Gutt
:D Hva sier det kinesiske fødselskartet
Kartet som Lillan la ved viser Gutt Karter til Noni viser Jente
på svanger.no så sier de at det er 87% sjanse for at vi får ei lita Jente
:D Ringen pendler, og det betyr vel Gutt

Den ene natten så drømmer jeg om en Gutt , og neste om ei Jente . Vi har ikke peiling og gleder oss til å treffe nurket!!!

Her i huset har alle klærne en nøytral farge, så nå er det slutt på shopping, jeg vil ha noe som er lyseblått eller rosa!!

Klem fra Katta

beckis
14-09-2002, 01:14
første ul så de ikke kjønn, men tok en privat ul i uke 25 som så ut som jente har vært på enda en ul etter dette, men da kunne de ikke se kjønnet:trist!:
symptomene er endel forskjellig fra forrige gang. Da fikk vi en :stores: Jeg har ikke vært mye kvalm, har mer spiss mage enn forrige gang, ikke gått opp så mye i vekt:D så jeg blir litt:bonk:
kinesisk kalender viser gutt:???:
men jeg har jo litt trua på at det er jente også da, siden legen sa det på ul;) og hjertelyden er veldig lik som forrige gang
men det blir det det blir, og vi blir :elsker: uansett

drommedilla
15-09-2002, 22:10
UL'en i uke 19 sa gutt
Magefølelsen sa først jente, men endret seg etterhvert til gutt
Pulsen har helt frem til nå sist gang indikert jente, da var han for første gang nede i 132.... (gjennomsnittet ligger på 155)
Det kinesiske fødselskartet sa gutt
har ikke tatt andre mystiskte tester

Ellers så sier noen at jeg har typisk jentemage, mens andre sider "det der blir en gutt"......

Siden UL'en sa gutt har vi konsentert oss om "gutteklær". Foreløpig har vi ikke kjøpt så mye, men arvet masse klær av svigerinnen min som har to gutter + det mest "guttete" fra en venninne med to jenter.

Nikken
15-09-2002, 23:10
:) UL indikerer jente (to UL hos to forskjellige), men kan ikke se det sikkert
:) Magefølelsen i sommer var gutt - nå heller den over til jente, men det er pga UL
:) Den kinesiske kalenderen jeg har sjekket (på Barnimagen) sier gutt (men sier også feil på flere jeg har testet den på, bl.a. mine stebarn)
:) Hjertefrekvens har aldri vært under 150 = jente

Thora
16-09-2002, 13:33
Har vært på UL i dag, og den viste at det ganske sikkert er ei lita jente som ligger der inne. Lita og lita forresten, hun er 11% over normalen. Det trenger jo ikke nødvendigvis å bli så stort, men dersom prosentsatsen øker proposjonalt med resterende svangerskapsuker, så....... Også har hun en del hår på hodet. Nå gleder jeg meg så til å møte henne.

Har hele tiden vært sikker på at det var en gutt ut fra befruktningstidspunktet i forhold til eggløsningen, men kvalmen har tilsagt ei jente. Hjertefrekvensen skulle også tilsi at det er en gutt, den svinger mellom 128 og142. Kalenderen sier også gutt, men det er altså ei jente. Så feil kan en altså ta. Og egentlig er jeg fornøyd med at det blir jente, innerst inne ønsket jeg meg jente til tross for at det er det jeg har fra før. Og dattera mi har ikke ville høre snakk om at det kunne være noen lillebror i mammas mage, hun har vært helt sikker på at det er en lillesøster.

Hilsen fra Thora (32+4)

Sweet Candy
16-05-2003, 15:06
Det Kinesiske kalenderen sa jeg skulle få en JENTE, nå blir det spennende å se hva ultralyden viser den 27.05.2003.... Er så spendt nå at jeg nesten ikke kan vente!!! Men det må jeg jo selfølgelig :lol: :lol: :lol:

Har termin i oktober jeg da, og ikke November :)