PDA

Vis full versjon : Det nærmer seg fødsel!

Tidl. bruker
11-09-2002, 13:18
Og som veldig mange andre har jeg begynt å forberede meg mentalt. Jeg gruer meg ikke selv om forrige fødsel for nesten 7 år siden varte i 32 lange timer, men jeg har en merkelig reaksjon på all informasjon som har med fødsel å gjøre - jeg griner som en foss! :o
I går lånte jeg "Kjærlighet før første blikk" på biblioteket, og vi (min samboer og jeg) slo oss ned på hver vår sofa for å se på den like etter middag. Litt vel klissete film for meg enkelte ganger - det er ikke måte på familielykke og idyll, i tillegg til romantiske betraktninger om barnets vilje til å bli født etc. Nu vel...
Jeg merket klump i halsen tidlig i filmen, og da riene var vel i gang, tok det helt av. Jeg blir så rørt! Da barnet endelig var ute var jeg helt utslitt!

Jeg tror jeg er hormonell.

Ha en fin dag!

Bebop 33+noe ;)

Frosk1
11-09-2002, 13:20
Godt å høre at jeg ikke er den eneste. Satt på svangerskapskurs igår, og kjente klumpen i halsen vokse og vokse...

Malinmor
11-09-2002, 13:21
Ja du er nok hormonell:D Men trøst deg med at det er heeelt vanlig, sånn er iallefall jeg også:p Griner for det minste:) Husker jeg grein i fjor bare jeg så en nyfødt på sykehuset før min kom til verden.........wow.....så mye hormoner:gal2: Kos deg den sisste tiden;)

:stakar: :stakar: :stakar: :stakar:

Divine
11-09-2002, 14:04
Hi hi...kjenner meg igjen. Jeg holder også på å forberede meg psykisk. Gleder meg stort sett, men får små fem-minutters anfall av "grøss og gru" innimellom.

Jeg har også sett "Kjærlighet ved første blikk". Både jeg og Divine-mannen holdt på å le oss i hjel. Rene Dynastiet-fødsel, visse scener så ut som om de var filmet i sånn " softlight". Pent sminket var hun der hun satt i bassenget også...:)

Jeg var på svangerskapskurs på mandag, der nektet de å vise den filmen fordi den var kvalmende snill. I steden viste de en svært så realistisk svensk film fra det sene 80-tall. Den var faktisk såpass realistisk at t.o.m *jeg* ble litt matt. Mye fnising fra salen, om det var hysterisk latter eller om de ikke klarte å se lengre enn de grusomme hårfrisyrene og klesstilene i filmen, vet ikke jeg, men glamorøs var filmen i hvert fall ikke.

Jeg anbefaler å låne "Svangerskap og fødsel". Den er nyere og mye bedre enn "Kjærlighet ved første blikk".

Men jeg er hormonell jeg også. Var til sparkeprøve på fødeavdelinga på mandag, og jeg begynte på å grine på vei ut, bare fordi jeg så et par komme inn til fødsel. :gal2:

Divine (33+3)