PDA

Vis full versjon : 3-D UL på Majorstua....

Bambine
11-09-2002, 13:23
Hei!

Ville bare opplyse om at Dr. Molnar igjen er tilbake på Majorstuaklinikken. :) Her kan du ta 3-D Ultralyd på fredager, det koster Kr. 900,-. Tok dette da jeg gikk med Mathias, og det er en fantastisk opplevelse. Har selv ringt og bestillt time til fredag kl 1200....og gleder meg noe sinnsykt! :klapp:

Bare en opplysning til dere som allikevel har tenkt å ta vanlig privat UL. Ville da heller ha spandert rundt 300 kroner ekstra for 3-D. :findag:

Tidl. bruker
12-09-2002, 11:09
Jeg vil kjempemye på en slik ultralyd....
Heldig dere som bor i Oslo eller deromkring! Jeg er trønder, og synes det er vel langt å dra fra Trondheim til Oslo bare for en ultralyd.....

Maline
12-09-2002, 12:08
NÅ BLE JEG FRISTA!!!!!

Bambine
12-09-2002, 12:34
:D :D :D :D

jippii
12-09-2002, 12:35
Åh! Høres helt supert ut :klapp:

Men _hva_ er forskjellen på det og en vanlig UL? Hvor annerledes
blir bildet, hvor mye mer kan du se?

Bambine
12-09-2002, 12:49
Kan prøve og legge ut bilde av lillegull på fredag, så kan du få se! :)
Mener å huske at det er i farger. Og vi så ansiktet veldig klart i forhold...for ikke å si tissemannen hans! :) Syns det var VELDIG mye klarere enn vanlig. Og de får sjekket alt mye bedre. I tillegg så kan de regne ut ca. vekt på babyen nå og ca. vekt på termin. :)

Oppdatering på fredag, jenter! :findag:

Karius
12-09-2002, 13:03
Men jeg er nok kommet for langt nå til at det blir noe bra... DEt beste er jo å ta ul i uke 20-25 egentlig for da får du hele babyen på skjermen og ikke bare bruddstykker.

Men det er jo flott at han er tilbake da, hadde så lyst til å reise å ta 3D ul , men det var ingen andre som utførte det...

Så dere andre heldiggriser , dette hadde jeg gjort hvis jeg var i den situasjonen at jeg alikevel hadde tenkt å ta en privat UL.
Det koster jo 700 kr på Byporten, og da er det jo ikke så mye dyrere å betale 900,-...

:findag:

Sessa
12-09-2002, 14:04
Hva er tlf og adresse dit?

Bambine
12-09-2002, 15:17
Hei!

Det er på Majorstuaklinikken. Adressa er Slemdalsveien 1 og
tlf. nr : 22 69 55 10. Navnet på legen som tar 3-D er Dr. Molnar.

Lykke til! :)

Bambine
14-09-2002, 00:52
Ja, så var UL'n overstått. Det var ikke helt slik jeg husket det...men ikke mindre bra for det. :)
Han tar en skikkelig gjennomgang med vanlig UL (mye tydeligere enn det jeg har vært borte i noe annet sted). Og der får du målt gjennomstrømmningene i navlestrengen ( du får se kurvene på hvor gjevnt væsken flyter), hjerteslagene, sett skikkelig på nyrer, lunger osv. Alt dette blir i farger på et ellers grått "papir". Det var iallefall helt klart at jeg får enda et mannebein i huset....:D

Lillegull ville ikke være filmstjerne i dag. Han sov som en stein!!!! For en gangs skyld....vil nå jeg påstå! :uff:
Dr. Molnar gjorde alt han kunne for å få han til å snu eller i det hele tatt røre på seg. Trøkka på magan om og om igjen....jeg fikk beskjed om å gå fram og tilbake på gulvet kjempelenge og drikke kaldt vann (de hadde ikke kaffe eller sjokolade som han mente ville vekke han). :) Stakkars Mathias som var sååååå trøtt.......og bare villle sove! :uff:

Enden på visa , er at jeg fikk beskjed om å komme tilbake om 4 uker......og få mange gratisbilder, for det er den beste tiden for det!!! :klapp: Så dere som ønsker å se ansiktet til deres barn bør da vente til uke ca 28. For 3-D blir et ordentelig bilde...om enn litt grumsete. :)
Men etter alle mål, så er alt helt perfekt og mitt lillegull veier ca 850 gram nå!!!!!!! :elsker:

Sleng dere på opplevelsen........ha en riktig god helg! ;)

Jeg fikk et bilde og oversikten over hvor store "ting" var....men det er ingen vits å legge det ut. For han gjemte seg godt bak begge arma sine når han sov.....