Vis full versjon : Fra lavkarbo til....Hva?
Noen som har gått på lavkabo-dietter før de ble gravide? Hva gikk dere over til å spise når dere fikk positiv test? :ironisk:
Har lyst å prøve å holde vektoppgangen lavest mulig :)
Huttetua
23-01-2012, 21:04
For meg har aversjon mot all mat holde mye vekt tilbake. Selv om jeg har spist mye sjokolade og goderi, kaker, ect.
Men forsøkter tenke Fedon, altså mer Lav GI, enn lavkarbo. Men ellers lever kroppens matlyst sitt eget liv. Nå går det i sitrusfrukter, en stund BRØD til alle måltider (orker ikke lukta av stekt eller kokt mat..). Hittils ikke så mye opp. *bank i bordet*
Husk: Du går opp endel i ekstra blod (ca en liter mer blod), samt vann. Så ikke bli alt for redd. :)
Blir nok Fedon her :nikker:
Merkelig å ikke skal gå på ketolyse i en lang periode fremover!
Julibaby2012
24-01-2012, 10:58
Hei, jeg har gått på lavkarbo i 1,5 år før jeg ble gravid. Ingen ekstremvariant, men har kuttet brød, potet, ris og pasta, men tar meg en pottis i lystig lag og en skive brød hvis jeg spiser frokost på besøk etc.
Etter at jeg ble gravid har matlysten sunket til et minimum og jeg må bare spise det jeg får lyst på. Prøver å holde meg unna store brødmengder, men spiser noen knekkebrød og havrefras med melk etc. Har veldig lyst på juice og friske kalde drikker som melk.
Er også mye mer godis-sugen enn før, men det har kanskje sammenheng med at jeg spiser mer karbo....
Elvira25
28-01-2012, 21:43
Fedon!
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.