Vis full versjon : Hvem har rett?
Tidl. bruker
21-05-2003, 23:37
Idag hørte jeg en diskusjon mellom 2kvinner på bussen.
Hun ene fortalte den andre at man kunne bli gravid selv om man har mensen, men hun andre damen trodde ikke på det.
Stemmer det at man kan bli gravid når man har mensen?
Syns det høres litt rart ut:uff:
Har alltid hørt at "det er ingen sikre perioder" og at en egentlig kan bli gravid i HELE syklusen.... Så jeg tror nok hun første damen hadde rett.
Men for mitt vedkommende så funket det jo ikke engang under eggløsning da så..... hehe...
Joda, man kan bli gravid selv om man har mensen. Grunnen er at eggløsningen kan komme når-som-helst i syklusen, dersom noe uforutsett skjer. Det er ikke vanlig å ha eggløsning når man har mensen, så jeg tror nok ikke sjansen for å bli gravid da, er særlig stor ;). Men jeg har hørt om jenter som har eggløsning fast på dag 7-8. selv har jeg den på dag 21-22 i en syklus på 28-29 dager... I naturen er det meste mulig, men ikke nødvendigvis sansynlig!
Andrea_mor
24-05-2003, 02:18
Jeg tror også hun 1. har rett, for jeg har også hørt at det aldri er sikre perioder.
Men jeg kunne ikke tenke meg å unnfange en unge under sånne omstendigheter:p
:mervink:
Tidl. bruker
09-06-2003, 20:34
Hmmm.... Trodde at egget allerede var på vei ut jeg når man fikk mensen, slik at det ikke kan bli befruktet da for det skjer jo ikke i selve livmora men i eggstokken ?!?!?!?!?!
Men hva vet vel jeg, jeg er jo ingen doktor ;)
Jeg tror nok det er neste egg som kan befruktes - "guttene" kan overleve en stund inne oss, og kan ha tid nok dersom man får tidlig eggløsning.
Rart hvordan ting forandrer seg - det er ikke lenge siden jeg syntes det var problematisk at det ikke fantes sikre perioder - nå synes jeg det bare er bra (for oss som vil da).
Med førstemann så ble jeg gravid når jeg hadde mensen, så ja, det går ann!
Et tydligt bevis på at man er ikke sikker uansett hvor man er i syklusen;)
35+1
Tidl. bruker
14-06-2003, 14:47
Så nå vet jeg at det går ann å bli gravid selv om man har mensen.
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.