Vis full versjon : blir så sint
må bare få ut litt fustrasjon.
var hos legen idag.
det eneste legen gjorde var å ta blodtrykket..det var bra.
så skulle han ta sf mål. som blei 0??:???:
hvordan få det til å bli null i uke 20 lurer jeg på.
så måtte jeg begynne med jern fordi blod prosenten min var alt for lav 12,3.
var ikke lite sist gang jeg var gravid.
så spurte han meg om jeg hadde kjent noe liv og jeg svarte som sant var at ja jeg har kjent det noen uker nå.
da ble han helt forskrekka og sa at det var alt for tidlig å kjenne liv enda.:bonk: :bonk:
ikke fikk jeg høre hjertelyden heller for det var alt for tidlig det også:???: :???:
så var timen over og han sa at jeg kunne komme tilbake om 9uker igjen fordi det var så tidlig enda at det ikke var så farlig å komme så ofte.
er det meg det er noe med eller er det legen????:???: :???:
sist jeg gikk gravid hadde jeg kontroll vær mnd til uke 32.og alt ble sjekka op nøye..men det var en annen lege da
Tidl. bruker
11-09-2002, 16:08
Har han legelisens?:???:
Har du noen mulighet for å skifte lege, så gjør det!:klapp: Ring fastlegekontoret og hør om det er noen ledige leger i ditt område, og be om å bli overflyttet til vedkommende.
Det er greit nok at du er gravid for 2. gang, men det får da være måte på slapphet fra legen!:sint:
Lykke til!
Klemz
Halleluja - for en lege! :gal:
Du har ikke noe jordmortilbud i nærheten da?
mettemor
11-09-2002, 17:24
Kom deg til jordmor!!
Jeg hadde nesten samme opplevelse da jeg var gravid med nr. 1 og gikk til lege og jordmor annen hver gang! Nå går jeg derfor bare til jordmor en gang i måneden og har ikke tenkt meg til legen med mindre jeg blir syk! Man må ikke gå til lege når man er gravid - man er jo ikke syk, men i "lykkelige omstendigheter":)
Fosterlyden er godt hørbar og sf`n din er allerede en cm . opp på skjemaet! Jeg ville også forhørt meg med en jordmor evnt. en annen lege ang. jerntilskudd. Jeg mener at blodprosenten skal være ganske lav om man skal begynne med tilskudd. Det er jo også normalt at verdien synker litt når man er gravid!
Lykke til:)
lillemusmeg
11-09-2002, 17:40
:bonk: til legen din! Bytt lege! Vi fikk høre hjertelyden tidligere enn det. Husker ikke når eksakt - men det var før UL i uke 20!
Og det er vanlig å gå annen hver gang til lege / jordmor - en gang i mnd frem til det er ca 8 uker igjen. Så er det hver 14. dag, så til slutt hver uke de siste ukene.
Og jeg tror ikke 12,3 er så lavt! Jeg ligger på 10 nå, og DET er nok litt lavt! Jeg fikk beskjed om å ta en jerntablett fra uke 25 uansett...
Og vi også kjente liv FØR uke 20... han må være pling i bollen! Det er i alle fall ikke deg det er noe galt med!
Lykke til med forhåpentligvis ny lege!
:vink:
Pauline78
11-09-2002, 17:43
Jeg har selv vært hos legen i dag og min blodprosent var 11,8.
Det var greit nok sa legen fordi jeg gjennom alle år har hatt et
solid jernlager.(dette var jeg ikke klar over selv,men.)
Vi skulle se litt senere i svangerskapet om jeg kanskje skulle
begynne med jern da.
Hun målte også blodtrykket og så fikk jeg høre på hjertelyden!
Jeg syns det var greit nok,men siden jeg ikke hadde noen videre
plager så skal jeg ikke til kontroll igjen før om 6 uker...
Hilsen Pauline
What ?????? Bytt lege !!!
:) 17+6
snål lege...
Selv skjekket vi etter fosterlyden da jeg var 12 uker på vei....og vi fant den, klart og tydelig! (155 slag i min.):D
Det stemmer nok at du bør ta jerntabeletter, jernlagerert ditt er for lavt til å "vare" under hele graviditeten. Selv lå mitt jernlager på 26 nå (hb lå på 13,3), men fikk beskjed om å ta jern innimellem (fra andre trimester) for å holde det vedlike...
Symfyse fondusmål tok min lege først i uke 16. Da var det over gjennomsnitten, men innenfor normalen. 17cm for være nøyaktig... ;)
Min lege sa at flergangs gravide som ofters kjenner liv i uke 16- 17, men noen før og andre etter... Dette kommer vel ann på hvordan morkaken er plassert også, vil jeg tro?
Når det gjelder svangerskapskontroller, så pleier dem å følge mer opp førstegangs gravide, så dem som har født før trenger ikke å gå hver mnd, med mindre det er noe spesielt da, det var iallefall det min lege sa til meg... :)
:findag:
Tidl. bruker
11-09-2002, 20:45
Må bare slenge meg på hær... bytt lege!
Han hørtes da heeeelt merkilig ut.
19+3
Herregud for en lege, og for en behandlling!
Bytt lege, eller kom deg til en jordmor.
Jeg har fått ordnet så jeg får gå til jordmor resten av svangerskapet. Jeg fikk ingen tillit til legene, hadde forskjellig lege 3 ganger.
Og ba deg vente 9 uker til neste gang du skal på kontroll.
For en utrolig tosk!
Håper det ordner seg for deg.
Lilli3 og babyen 19+3
Tidl. bruker
11-09-2002, 23:48
Sier som de andre her inne jeg: bytt lege!!
Det virker nesten som at han ikke skjønte at du er kommet så langt som 20 uker :???:
Kan ikke forstå noe annet!?!?
Ellers så sovna han under graviditets-forelesninga!
Lykke til videre, håper du får ordnet en ordentlig lege snarest mulig :)
Klem fra Zafir 17+3 (selv fikk jeg høre fosterlyden i uke 13)
Hvor studerte han medisin hen??
Dummeste jeg har hørt! Håper du finner deg en annen lege eller jordmor.
Vi har samme termin og jeg kjente liv den 3. august og de siste ukene kjenner jeg masse hver dag. Kan måle selv og ikke noe problem der. Min jordmor lette etter lyd ganske tidlig, men den lille var for aktiv. Sist jeg var der (17. uke) fant vi den til slutt så du skulle i alle fall ha sjansen nå!
Lykke til!
stratos & nr. 2 19+3!
80martine
12-09-2002, 02:11
rart synes jeg:???:
Legem min prøvde å høre fosterlyd i uke 13, men da var det for tidlig, men i dag 16+4 hørte vi den godt og tydelig(144). Hun målte str. på livmor også. men skerv ikke på skjema da. Skal vente til uke 20. Så det er noe rart med legen din tror jeg.
hørt om
BYTT LEGE!!
Jeg fikk høre hjertelyd i uke 15+2. Han mente da at det nok var for tidlig, men han forsøkte iallefall, og han fant hjertelyden uten store problemer.
Mange leger er merkelige. Ei venninne av meg var hos sin lege for en liten stund siden hun var da ca. 14 uker på vei tenker jeg. Hun fikk også høre hjertelyd, men da hun spurte om hvor mange hjerteslag bebisen hadde svarte han at det hadde ikke han kompetanse til å finne ut. Det måtte hun spørre jordmor om når hun kom dit???? Kan han ikke telle???
Ikke fikk hun helsekort heller, i det hele tatt, mange merkelige leger der ute. Godt det er flere å velge blant.
:findag:
Dette er det verste jeg har hørt!!!! Han legen din skulle mistet det som fantes av legelisens, for noe sånt hadde han overhodet ikke peiling på...
Jeg sier som de andre her: BYTT LEGE!!! :klapp:
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.