PDA

Vis full versjon : Slik er ståa i min 32 uke

Nina70
23-05-2003, 00:06
Har i dag vært til jordmor. Alt står bra til her, tross regelmessige kynnere hvert 7 min og sviing i korsryggen 2 timer i går kveld.

Følgende tall er notert for uke 32

Vekt: opp tilsammen 14 kg

Blodtrykk: 130/70

Urin: %

Ødem: 2:leiseg: (får ikke på meg sko lenger)

Leie: Begge tvillingene ligger med hodene opp og beina ned i bekkenet mitt. Dersom de ikke forandrer stilling, blir det
keisersnitt på meg.

Fl/min: Gutten 140 Jenta 152

Symfyse/fundus: 35 cm

Er fortiden bånn sliten, og fikk beskjed om å slappe av et par ganger om dagen, legge meg rett ut, men det er nok ikke så enkelt med en 5 åring rundt ørene. Får prøve så godt jeg kan iallefall. Ja, ja 8 uker igjen.........

elliepellie
23-05-2003, 03:00
Du får knipe igjen :) Og hvile MASSE!!!
Håper de skjønner at de må snu seg da ;)

Blåklokke
23-05-2003, 14:32
Hei Nina!

Skjønner at du har det tuuuungt for tiden... Disse kynnerne er jo litt skumle når de er så regelmessige og sammen med ryggvondt. Bra at du blir sjekket nøye, og at du holder tett enda! Tror det er kjempeviktig at du følger legens ordre og virkelig legger deg ned og HVILER nå. Ikke noe husarbeid eller bæring på deg mer! Hvis disse rampete (siden de har lagt seg "feil vei") to små finner på å ville ut før tiden, blir det jo enda mindre tid til storebror. Kanskje du kan spørre besteforeldre/tanter/onkler/naboer/venner/pappa om hjelp til å ta seg litt ekstra av den kommende storebror noen timer om dagen for deg? Du trenger virkelig all hjelp du kan få nå (nesten så jeg kaster meg på Bastø-ferga og iler over til Vestfold for å hjelpe deg ;))! Leser mellom de siste linjene at du heldigvis har masse svart humor å hjelpe deg over denne kneika med :D.

Har forresten lest at det skal være veldig bra å ligge i kne-bryst stilling (med rompa til værs) for å stoppe kynnere. Kan til og med få fostervannshinner på vei ut til å "skli tilbake" på plass. Har testet dette den siste uka, for etter noe som lignet på en fostervannslekkasje på mandag har jeg fått kynnere hver gang jeg reiser meg opp. Ikke så god stilling, men det hjelper i hvert fall meg. (Det var ikke fostervann, heldigvis...)

Huff, jeg høres alltid så formanende ut... ble bare litt bekymret for deg :stakar:! Hold ut - klarer du bare et par uker til er jo den største faren over!

Klem fra Blåklokke (26+4).

Hildur
23-05-2003, 17:38
Skjønner godt at det begynner å bli skikkelig tungt :stakar:

Håper du har noen til avlaste deg slik at du får hvilt masse. Ikke så morsomt å ikke gjøre noe som helst tenker jeg, men det er jo som Blåklokke sier; Hold ut et par uker til!

Ønsker deg lykke til. Hold oss oppdatert. Dette er spennende lesestoff for oss som ligger litt lenger bak i løypa.

Ankat
24-05-2003, 13:02
Jeg kommer hakk i hel. Kjenner meg igjen på noen sympt. må jeg si. Hos oss setter de i gang tvillingfødsel i ca uke 38. Siden dine ligger i sete tas de jo med k. snitt, og det gjøres vel noen uker før termin. Du har nok ikke igjen 8 uker, men kanskje 5 eller 6?:klapp:
Jeg pleier å ligge med en pute mellom knærne, en under magen og en bak ryggen. Synes bekkenet er litt bedre da jeg ligger sånn.
:stakar: Føler med deg!
Ankat, gutten og jenta
Termin 27. juli

AuroraBorealis
25-05-2003, 22:38
Tenker masse på dere tvillinggravide nå! Jeg har akkurat født to nydelige gutter i slutten av mars. Jeg trodde også jeg skulle føde i uke 32 (hadde to cm åpning og avkorta livmorhals)men endte med å føde 6 dager før termin... og da ble jeg satt i gang! Det er mye bedre for psyken å se for seg at man skal føde tett oppunder termin, husk at hver dag som går er en seier for barna, og at dere har igjen for det etterpå! Prøv å fokuser på det, selv om jeg vet det kan være kjempe vanskelig...

Kanskje vi sees på nybakt mamma?
:hjerter:

Taurus
26-05-2003, 13:34
Oi Nina, dette hørtes kjedelig ut.
Du må jo bare ta det med ro, så kanskje :baby: :baby: kan være der inne i hvertfall en 5-6 uker til. Regelmessige kynnere hørtes skummelt ut, men du blir nok fulgt godt opp tenker jeg.
Har selv vært plaget med MASSE kynnere, men aldri regelmessig.
Det er utrolig slitsomt, så jeg føler virkelig med deg.

Hold ut kjære Nina, og vær superegoistisk og ta det med ro.

Stoor lykke til klem fra (27+1)