Vis full versjon : Svangerskapskløe
*spretten*
23-05-2003, 02:33
Hvordan er det med denne svangerskapskløen? Hvor tidlig kan man få det? Og hva er det som gjør det?
Jeg har veldig ømmfintlig hud,har litt kløe på kroppen fra før men nå de siste dagene holder jeg på å klø meg i hjel. På armene,beina og magen...er grusomt.
Men er ikke dette litt tidlig?
Filifjonk
24-05-2003, 16:56
Det spørs det.. kan jo være 1000 årsaker til at du klør og svangerskapskløe er en av dem. Svangerskapskløe kommer som regel i varmt vær og i forbindelse med ødemer og voksende mage.
Denne kløen skyldes i stor grad strekk i huden. En annen svangerskapskløe kommer at at leveren ikke jobber så godt lenger og derfor lekker litt avfallsstoffer ut i blodet..
Jeg hadde i mitt første svangerskap en kombinasjon av disse to typene så jeg klødde på hele kroppen inklusive inni hendene og under føttene. Det var grusomt..
Men jeg synes du er tidlig ute med din svangerskapskløe. Det spørs om det ikke er andre grunner til at du klør nå. Nytt vaskepulver kanskje, nytt mykemiddel.. tørr hud..( huden endrer gjerne karakter under svangerskapet pga hormoner. Noen får ekstremt tørr hud, andre får fet hud) syntetiske stoffer,allergi??
You name it... Men svangerskapskløe tror jeg neppe det er.
Under er en link som du kan titte på:
Svangerskapskløe (http://www.barnimagen.com/nyhetsbrev/210303.htm)
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.