PDA

Vis full versjon : oki nå er jeg litt redd...

Tidl. bruker
23-05-2003, 19:14
hadde veldig med kynnere i går kveld og i natt og jeg våknet i dag morges og alt var liksom ok men når babyen sparker så sparker den liksom i underlivet og ikke oppi magen som den pleier.. den har "vært der nede" i hele dag.. føler liksom at den er på vei ut...
er dette vanlig.. noen som har vært gravide før som vet ???
mamma... hjelp..

Happy
23-05-2003, 19:40
Vel , det høres ikke uvanlig ut, det du forteller om. Du har jo ikke kommet så veldig langt i svangerskapet og babyen din har enda god plass til å turne rundt og sparke på plasser du ikke visste den kunne nå ;).

Det barnet jeg venter nå, tok sin siste runde i magen (fra hodeleie, over i stetleie, med beina ned, og tilbake til hodeleie) så sent som i uke 36/37. Når babyen har føttene ned og sparker mot bekkenbunnen kan det gjøre forferdelig vondt og ikke minst kan det være svært ubehagelig og noen ganger kjennes det som om babyen har tenkt seg ut...

Dersom du blir fryktelig bekymret, så skader det ikke å ta kontakt med jordmor eller lege, om ikke annet for å bli beroliget.

Tidl. bruker
23-05-2003, 19:47
dette hørtes veldig beroligene og logisk ut.. at jeg ikke tenkte på det.. :) ble litt stresset en stund.. hehe.. takk skal du ha.. når jeg tenker over det så kan det liksom være noen små føtter som triver og tråkker rundt der nede.. :p :p

Andrea_mor
24-05-2003, 01:02
Ja, de snur seg ofte rundt i magen når det fortsatt er plass til det:)

Er helt normalt:)

:mervink:

(8+2)

Loop
24-05-2003, 13:52
Den klarer nok ikke å sparke seg ut - heldigvis ! Men, hvis du har mye kynnere, kan du ikke stikke nedom fødeavdelingen eller til jordmor for å bli undersøkt. Må være greit å vite hvor mye du bør være i aktivitet / hvile... Lykke til med snart liten :baby: !! Du har jo ikke så lenge igjen.