Vis full versjon : Kjenner dere livmoren?
Hei.
Jeg er nå i uke 14 og nå er jeg helt sikker på at jeg kan kjenne livmoren noen cm. over skambenet. :D
Nå venter jeg bare på noen reale spark (kanskje litt tidlig men...
:p)
Skal til lege denne uken, blir spennede om han kan høre hjertelyden nå.
Hvordan er det med dere andre:???:
Vennlig hilsen Zara og :baby: 14 uker
Hei Zara! Jeg er også i uke 14,og har kjent liv for ca 2 uker siden.Men,jeg har et barn fra før,og det er visst vanlig å kjenne liv tidligere da...Forrige gang kjente jeg ikke noe før jeg var ca 16-17 uker på vei,men dette er jo så forskjellig. Blir nok ikke så lenge til du kjenner det også,og for en deilig følelse det er:D
Klem Hanne 14+2
Cazandra
13-08-2002, 13:22
JEg er bare 8+1 og kjenner den allerede. Syns nok det var litt tidlig. Men det er sikkert fordi jeg er andregangsgravid. Var hos legen og så hvor hun trykket og kjente. Så idag kjente jeg den også:D
Noe hardt ca 5 cm over skambenet. Er det ikke morro jenter:D
Jeg tror jeg kjenner livmoren!
Jeg leste i går at nå i 14. uken (ja, jeg er jo i 14, uken når jeg er 13+1) så er fosteret 9 cm fra hode til "hale". Ganske stort!!!
Klem Pelen 13+1
Kjenner den??? Ja gjett om, kjenner småen også!! Ja, utenpå magen!!! Det skjedde i forgårs, hadde sittet i ro lenge, så reiste jeg meg og opdaget at magen bulte ut og var knallhard på den ene siden, mens på andre var den helt myk!!!! :p Ropte på mannene, så jeg hadde vitner, vi kjente og kjente, og da forsvant blubben over på andre siden, før den forsvant "ned i dypet"!!! Det var kjempe fasinerende, så jeg ble jo liggende å kjenne på magen resten av dagen/natten! :D
Begynner nesten å tro at jeg er lengre på vei jeg, men jeg har hørt at det har skjedd med andre tidlig også (mener jeg leste det her på sm i går..? ), og de var på ul, der det ble slått fast at morkaken lå helt inne med ryggrade, slik at det blir lettere å kjenne liv!?`:p Uansett gleder meg som en unge til UL!!!
Foresten var livmoren min tilsvarende uke 16, da jeg var på kontroll i uke 12....:o Nå er jeg i uke 16. (ja, eller 15 +3 da...:uff: ):findag:
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.