PDA

Vis full versjon : Ny rapport fra Beate, uke 14+1

Beate
11-09-2002, 19:01
Hei jenter!

Har vært borte en stund, fordi jeg på torsdag i forrige uke fikk en stor blødning..Kom så mye i forhold til hva det har kommet de andre gangene, at vi nå faktisk trodde det var over alt sammen...:leiseg:
Fikk heldigvis komme inn på akutten med en gang, og ultralyd der viste at tvillingene hadde det helt topp. Antagelig kommer blødningene fra den ene morkaka, og siden jeg bruker blodfortynnende sprøyter, kommer det så mye. Skal på ekstra kontroll på rikshospitalet imorra da, for å se om de klarer finne ut hvorfor jeg blør.
Blødningene har gitt seg nå, men har den siste uka ligget flat som en strek. Ikke turt gjort annet enn å gå på do. Min mann har også vært sykemeldt pga. dette slik at han kan hjelpe til med alt hele døgnet.

Men tilbake til idag:) Idag var det en ny ordinær kontroll. Vi har nå kommet et skritt videre, for nå har vi begynt å gå til kontroller på føde/pol istedenfor kvinneklinikken.

Alt var helt topp med begge barna idag også. De er virkelig blitt store. Og de er aktive og sparker hverandre i hodet en hel del:uff: De målte blodgjennomstrømningen i navlesnorene idag også, og det var helt på topp.

Mine tall var forøvrig slik:

Uke: 14+1 (forandret for 3. gang. Dette er tallene jordmor kom fram til idag da hun vrei på hjulet sitt. Størrelsen på barna tilsvarer også at jeg har kommet hit)

Symfyse: 16.5 cm. Tilsvarer ca. dobbelt så stor livmor som en "vanlig" graviditet. Helt flott tvilling-livmor, sa de:)

Vekt: 52 Uææ....Har visst klart å gå opp 2 kg på EN uke..:eek: Ja, ja. Legene var veldig fornøyde, så da får vel jeg også være det..

BT: 95/50

Urin: neg.

FL./min: +/+

Bortsett fra blødninger er jeg i fin form.

Her kommer bildene da. Det tar vel litt tid før de blir godkjent.

Først tvilling èn, som har gjemt bena sine:)

Beate
11-09-2002, 19:02
Og her tvilling to.:)

Tidl. bruker
11-09-2002, 20:52
Herlenusken så små :)

Så bra at alt står bra til da... :)

19+3

LaLuna
11-09-2002, 21:06
Ååå, så søte de er, Beate!
Godt å høre at alt var bra! Skjønner at du har hatt noen nervepirrende dager.

Cazandra
12-09-2002, 02:08
Å sukk og stønn:hjerter:

Herlige bilder av barna dine:baby::baby:
Godt at alt er fint med deg!!!

:klem:

olena
12-09-2002, 11:11
Så koselig med oppdateringer og bilder av de to små nurkene:)

Ville bare si at jeg sitter med dårlig samvittighet og skulle sendt deg en mail, men tiden løper så fort nå.
Synes det hørtes litt skummelt ut med disse blødningene dine, men skjønner jo at du får veldig god oppfølging og hyppig kontroll.

Dette går bra! Og jeg gleder meg til jeg kan komme inn til dere og være ordentlig medlem av SM jeg også:)

Klem olena:)

tigern
12-09-2002, 11:54
Ta godt vare på deg selv nå!! Heldigvis har du en mann som gjør det også!!

Godt du har hyppige kontroller, så slipper du å uroe deg så!! Det er jo ikke godt for de små barna!

:klem: fra oss i 11+5

juice
12-09-2002, 12:28
det er saa spennende aa fölge deg, beate!
bra de passer godt paa dere, og bra blödningene har gitt seg! :klapp: er saa nysgjerrig: hva med et lite magebilde snart??? *S*

Billy Jean
12-09-2002, 13:49
Ojsann, det der hørtes ikke noe særlig ut, Beate! Skjønner godt at du ble redd, og trodde det verste. Men det er iallefall kjempebra at du får god oppfølging og slipper til raskt om det er noe.
Men fikk du vite hva en så stor blødning fra morkaka kan skyldes? Er ikke det litt uvanlig såpass langt ut i svangerskapet?
Jeg får jo assosiasjoner til meg selv umiddelbart, selv om det som du vet ble en helt annen historie.
Det er nok desto flere tanker og spørsmål som dukker opp når man har opplevd så mye komplikasjoner som du har, og man er kanskje både forberedt og totalt uforberedt på det meste.
Jeg sliter fortsatt med mange ubesvarte spørsmål i forhold til min situasjon, men vi skal inn til samtale i løpet av kort tid. Håper at ting blir litt klarer etter det.
Men det var egentlig i den forbindelse at jeg spurte deg i et annet innlegg her (det har sikkert ikke du sett siden du har måttet ligge så lenge) om du visste og evt. kunne forklare hvilke tester/analyser som ble fortatt på din lille som ble født for tidlig.
Det ble aldri foretatt noen obduksjon av min lille i 18 uke, der misforstod du meg sikkert.

Det er nesten sånn at jo lenger tid det går, jo flere spørsmål dukker det opp, og jo mer funderer vi...

Håper du slipper flere slike ubehagelige overraskelser i resten av svangerskapet!

Billy Jean

Pernille
12-09-2002, 17:20
Næææææ, som smånuskene vokser! Ekkelt med blødningen da, men dette går nok så bra til slutt, skal du se! :kidoki:

Tidl. bruker
12-09-2002, 23:38
Huff ikke bra med blødniger:( Men godt at det var bra med:baby: :baby: og lykke til videre :D

Oppsann
13-09-2002, 12:18
Fint at det går bra Beate :klapp:

52 kg er ikke akkurat mye :p
Du har jo tross alt to der inne...du må jo legge på deg litt da.
Det må være helt fantastisk å få se de to så ofte
:)

Klem fra Oppsann(15+6)

Therese
18-09-2002, 15:37
Oj, så flotte barn!!

Jeg har oppdaget sidene, og er selv tvilling-gravid. Håper å komme i kontakt med flere tvilling-gravide på forumet her, så jeg har sendt deg en personlig melding, Beate:)

Mvh. Therese

Allimac
18-09-2002, 16:58
Så søte ul bilder!!! :) Enda bra at de koser seg der inne, håper blødningene går helt over og at du får et problemfritt svangerskap videre!!! :p
Skal du vite kjønnene på dem eller skal du vente til dem er født?