PDA

Vis full versjon : Smøring/strekkmerker

Villivn
26-05-2003, 14:39
I disse tider florerer det jo med gode råd ang hva man bør gjøre og smøre seg med for å unngå strekkmerker. er så en kan bli tullete :gal2:
Vet her finnes dere som har personlig erfaring med dette og lurer på om dere har noen råd?

Har også hørt at det å smøre seg i babyolje skal funke fint, mye fuktighet, men ser for meg at det må bli fryktelig grisete??

Nye strekkmerker kan fjernes med laser, er det eneste måte? Og er her noen som isåfall vet hvor mye det koster?

Andrea_mor
27-05-2003, 13:35
Det er INGEN kremer som hjelper mot strekk merker!!!
Når huden vokser fortere enn den er vant til, strekker huden seg i underhuden...altså det nederste hun underlaget!!!

Men det kan jo være godt å smøre magen sin hvis man er sliten.

:mervink:

8+6

Tidl. bruker
28-05-2003, 11:37
Jeg smører meg med babygel etter at jeg har dusjet, om mulig mer klissete en babyoil men man blir jo smidig av det....

Hvis først huden har bestemt seg for å sprekke så får vi vel ikke gjort mest med det, men det er jo godt å føle at man har en smidig hud uansett :)

Jeg har ikke sprukket noe hittil, men ser ut som jeg kanskje kommer til å "slå opp igjen" et par gamle strekkmerker på hoftene, synes hvertfall at de har blitt tydeligere.

Glad bare jeg slipper unna strekkmerker på magen.

Tidligere Bruker
28-05-2003, 11:38
Enig med Andrea_mor her. Det finnes nok ingen kremer som hjelper mot strekkmerker.
Det er jo de som smører seg og ikke får et eneste strekkmerker, men de hadde nok ikke fått strekkmerker om de ikke hadde smørt seg også. ;)
Men det skader jo ikke å smøre magen. Huden har godt av det.
Men strekkmerker har noe med hormoner å gjøre, og jeg har hørt det er arvelig også. Spør din mor om hun fikk strekkmerker. :)

:mervink:

Loop
29-05-2003, 15:39
Stekkmerker kommer i underhuden som det er skrevet over her, den er dessuten hormonelt betinget så det er lite å gjøre med. Det eneste man kan gjøre hvis man er blandt de som får det er å unngå for mye vektøking. Jeg smørte meg to ganger hver dag med kokonøtt olje fra Body Shop som var sååå bra mot strekkmerker, men det hjalp absolutt ingen ting, annet enn at det tok kløen litt. Sprakk på puppene og hele magen. Etterpå forsøkte jeg akupunktur for å styrke bindevevet, uten noen hjelp. Endte med at jeg opererte bort det skinnet som ble hengende over trusekanten, så når jeg nå er gravid igjen vil jeg nok mildt sagt revne fordi jeg har mindre hud. En bekjent av meg gikk samtidig med FIRLINGER og fikk ikke et eneste strekkmerke!
Har noen efraring med noe som er virkningesfullt så kommed det!

Athina
31-05-2003, 03:11
Er enig med de andre her, ja.
Det er hormonelt betinget.
Kjenner flere som har smurt seg inn med dyre kremer, men likevel fått masse strekkmerker - og de som ikke har smurt seg og ikke fått et eneste et.

Småen og Nurket
01-06-2003, 01:48
Det er mulig det ikke er noe som hjelper mot strekkmerker,men salv har jeg brukt cocco butter stick fra body shop og den synst jeg har vært kjempe bra.Har ikke fått noen strekkmerker + at da huden strakk seg som verst så synst jeg den hjalp til med å bli mer elastisk.Jeg kjene det svei og brant i huden,men det gikk over når jeg tok på denne.

Det er nok bra med fuktighet uansett om det hjelper mot strekkmerker eller ikke.for huden er jo i enorm bevegelse.

Lykke til :klapp: