PDA

Vis full versjon : "Mens-smerter"

Emmi
27-05-2003, 00:14
Noen som har hatt skikklige mens-smerter? Kjempeøm i magen og vondt i korsryggen akkurat som når jeg har mensen - blir nesten redd jeg... Tidligere har det av og til "hogd i" smerter, da har det nok vært fordi livmora strekker seg (normalt iflg jordmora), men dette er noe annet, bare ømt liksom... Kan det være fordi baby har blitt helt "gal" til å sparke i det siste - er nå 5 mnd på vei. Kanskje livmora blir sår når han har sparke-trening mot den hele dagen...? Uff, bekymra og redd jeg, snufs... :leiseg:

Filifjonk
27-05-2003, 01:03
Uff.. nå fikk jeg flashback her til SA'ene mine.. Håper for guds skyld du ikke er i ferd med å miste .. men sånn hadde jeg det faktisk hver gang jeg mistet.. Menssmerter og vondt i ryggen.
Dersom du får det verre eller begynner å blø må du komme deg på legevakta umiddelbart..Nei forresten kom deg direkte til sykehuset.. Var jeg deg ville jeg ha ringt dit nå jeg.. for sikkerhet skyld..
Krysser fingrene for at jeg er tar feil her...

Newt
27-05-2003, 03:33
Jeg hadde mens smerter og vondt i korsryggen de første mnd da jeg ble gravid jeg!!

Var pga at jeg hadde menssmerter jeg trodde mensen hele tiden var på vei og jeg ikke tok en test før jeg var 7 uker på vei! :uff:

Det trenger jo ikke være noe alvorlig,kan jo være at livmoren strekker på seg.. Og at babyen sparker masse kan jo være grunnen til ømheten!
Men om du er beskymret så bør du oppsøke sykehuset å få det sjekket ut!

Bedre å gjøre det en gang for mye,enn for lite..

Andrea_mor
27-05-2003, 13:29
Jeg ville også ha undersøkt dette nærmere...bare for å være på det sikre siden!!

Håper alt er bra med deg...:)

:mervink:

8+6

Tidligere Bruker
28-05-2003, 11:40
Jeg har menssmerter enda, og jeg er 32 uker på vei. ;)
Jeg får det spesielt etter jeg har hatt kynnere.
Tror ikke det er farlig om du ikke har veldig vondt, og om du ikke blør.

Men snakkmed legen din eller jordmor når du skal dit.

:mervink:

Newt
02-06-2003, 21:00
Hei!

Bare lurer på hvordan det går jeg,har ikke hørt noe etter dette innlegget.. Fikk du sjekket det opp eller?