Vis full versjon : Allergi...
*spretten*
29-05-2003, 16:49
Kanskje et teit spørsmål men...
Vet dere om allergi kan komme når man man er gravid? At man plutselig reagerer på ting?
Jeg spiste en softis i går og jeg ble så dårlig. Fikk så vondt i magen og endte på do med løs mage.
Har nå aldri opplevd dette før når jeg har spist softis.
Jeg er ikke så veldig glad i softis men i går fikk jeg så lyst på det,å spiste det helt opp t.o.m for første gang og så ble jeg så dårlig.
Tror ikke jeg skal spise det mer...
Kan det være melk jeg reagerer på? Har ikke reagert på det før.
Filifjonk
29-05-2003, 20:34
Et engangstilfelle er ikke nok til å si at du har fått allergi.. Tror heller du har fått en dårlig softis.., eller har spist litt for mye av den.. Gravide magesekker har dårlig plass og gravide tarmer jobber sent og noe dårligere enn normal... men jeg tror likevel at du har fått en dårlig softis..
Allargier i form av utslett, kløe, snue osv, har jeg hørt både kan komme i svangerskapet og for de som har hatt det hele livet kan det forsvinne for godt. Softisen tror jeg som Filifjonk at var en reaksjon pga dårlig is eller dingravide mage. Din reaksjon er så vidt jeg vet ikke noen typisk for allergi.
Vet ikke om det er melkeallergi da....høres litt brutalt ut, for det er jo melk i nesten alt.
Men jeg har erfart at man kan få allergi som gravid, selv om det ikke er en av de dokumenterte gravidplagene.
Ble plutselig allergisk mot katt og husstøv da jeg var gravid med sønnen min. Allergien ble verre under ammingen, men forsvant helt etter ammingen. Har ikke kommet tilbake i dette svangerskapet.
Skjer mye rart i kroppen under graviditeten, og trøbbel med magen er vel ganske vanelig?
Håper du finner ut av det da, du kan jo drikke noen glass melk og se om magen reagerer på samme måte?
Andrea_mor
30-05-2003, 14:14
Du var nok bare uheldig med softisen tenker jeg.
Men du kan jo undersøke hos legen din for sikkerthets skyld.
:mervink:
9+2
*spretten*
30-05-2003, 14:57
Jeg tror ikke isen var dårlig for min datter og min mor ble ikke dårlig. Men det kan nok være magen min ikke tåler så mye for tiden. Magen blir ganske uggen når jeg spiser all mat.
Tenkte jeg skulle spise en is til for å sjekke om jeg blir dårlig igjen.
Takk for alle svarene :)
8+0
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.