PDA

Vis full versjon : Håndverkere!!!! Grrrr!!!

Mater
12-09-2002, 11:43
Har akkurat hatt den hissige diskusjonen med en håndverker. Han har ikke engang startet med jobben, men jeg nekter i fremtiden å forholde meg til ham. Han er direkte uforskammet, jeg trodde vi hadde avtalt når han skulle komme osv. dukker opp ett døgn før tiden og virker sur fordi ham ikke slipper inn. (ingen hjemme.) I går snakket han med min samboer da han var å kikket på hva som skulle gjøres, og han snakket da om at han ønsket at vi leverte fra oss en nøkkel til ham. Det kunne vi godt ha gjort, men vi har ingen ekstra nøkler. Akkurat flyttet inn, og har kun en nøkkel hver. I dag tidlig hadde vi en avtale om at han skulle komme sånn litt over 7. Det dukket ingen mann opp. Jeg ringte da og fikk da beskjed om at han og min samboer hadde avtalt at han skulle få denne nøkkelen. Det vet jeg ikke stemmer. Og prøvde å si det, og nevnte at jeg var faktisk hjemme, men på kjøkkenet. ”Nei, det var ikke riktig osv…. ” Jeg ble bare så irritert at jeg la på. Nyttet ikke å prate med denne mannen. Nå hadde vi klart å orde oss slik at vi klarer oss med en nøkkel som lå klar til denne håndverkeren. Jeg sykler da opp til dette firmaet for å levere fra meg dette. Han er bare så irriterende og frekk mann. Han sa det sier så mye om meg at jeg ikke ”tilkjennegav meg og bare stod og lyttet”. Hæ, hva gir dere meg.

Han gav beskjed om at han ikke ønsket å forholde seg til meg mer, men ville gå via borettslagets styrer eller min samboer. Helt greit, siden jeg ikke orker å ha noe mer med denne mannen å gjøre .

Jeg tror jeg reagere litt urasjonelt. Men jeg er gravid. Jeg klarer ikke helt å roe meg heller. Sitter og sipper. Er bare så sint og føler meg så ”tråkket” på.

mammami
12-09-2002, 12:48
For en premietufs!

Jeg synes ikke du trenger å unnskylde reaksjonen din med at du er gravid - man må jo være stein død for ikke å reagere negativt på en sånn oppførsel!!

Veldig fornuftig at du ikke vil snakke med ham mer - bestill en annen!!

I am
12-09-2002, 13:03
Må dere bruke denne håndtverkeren? Skjønner godt at du reagerte, snakker om oppførsel! Uakseptabelt! Ville ikke sluppet ham inn i huset! Gjem iallfall alle verdisaker!

I am

Mater
12-09-2002, 14:12
Nå har jeg roet meg litt ned, men ønsker fortsatt ikke å ha noe med ham å gjøre. Desverre er denne mannen bestilt av borettslaget, og ikke av oss. Jeg tror jeg hadde forsøkt å få noen andre til å gjøre jobben.

Vi har (heldigvis) ikke mange verdisaker, men jeg liker ikke tanken på at han går rundt i vår leilighet når en av oss ikke er tilstede. Jeg tror jo ikke mannen er helt gal, bare litt for stor selvfølelse! Verden må rette seg etter ham!

Jeg må kanskje innrømme at jeg var litt ufin og kanskje ikke gjorde de mest smarte trekkene. Man han irriterer meg noe så grenseløst. (og jeg liker ikke det at han klarer å få meg så sint. Den lille lorten!)

Jeg er litt "farget" av opplevelsen. Mulig andre ville ha støtte denne mannen i at jeg er ikke er så lett å ha med å gjøre. (Jeg burde kanskje ikke ha åpnet samtalen med at "jeg synes du er en svært uhøflig mann") :bonk:

Skal bare være glad når jobben er unnagjort. Tross alt, dette er en bagatell i forhold til det andre går igjennom akkurat nå.