PDA

Vis full versjon : spm permisjon

Sasha
30-05-2003, 03:17
Man må ta ut 3 uker av permisjonen før termindato har jeg skjønt. Men vi skal ha 12 mnd permisjon. Kommer disse tre ukene i tilegg, eller mister jeg dem på slutten av av de 12 mnd??? Hva hvis barnet kommer en del senere enn terminen. Mister jeg da ennå mer tid sammen med barnet???

Magdamor
30-05-2003, 03:53
Godt sp.mål.
Dette vet jeg ikke selv heller, men jeg tror faktisk det er sånn at det er inkludert i de 12, det er jo veldig dumt!

Myran
30-05-2003, 11:11
De tre ukene som må tas før fødselen er en del av den ordinære permisjonen, så det blir som du sier...

petrine
30-05-2003, 11:39
...og visst babyen kjem etter termin blir det litt mindre tid heime saman med babyen...
Og dersom babyen skulle komme før termin mister du den delen av dei 3 vekene som du ikkje har fått tatt. Så det beste må vel vere å føde omtrent på termin??

:) petrine
termin 11. august

Loop
30-05-2003, 11:58
Jepp, de tre ukene er av de 52. Får du 3 uker før termin så mister du dem ! I tillegg er fire uker av dem også forebeholdt far, så det er ikke like lenge som det kan høres ut som. Tar du ferien din i sammenheng med permisjonen, så blir det jo nesten et år, men husk da at du har fått feriepengene året før, så den blir uten lønn under selve ferien.

agre
30-05-2003, 15:39
Ang. feriepenger:
Dersom du føder i år og ikke har tatt ut ferie tidligere, vil du få fullt opp med feriepenger.

Til neste år har du rett på samme antall ferieuker, men ikke like mye feriepenger. Men NOE får du da:
Du opptjener jo feriepenger frem til du går ut i permisjon. Og så opptjener du i 12/15 av permisjonsukene, avhengig av om du har 80 el 100% lønn.

Sasha
06-06-2003, 01:05
Takk for mange svar. Dette regelstyret er et lite helvete å finne fram i synes jeg !!