Vis full versjon : Utflod og vondt i magen!
Tidligere bruker
12-09-2002, 11:49
Lurer på noe jeg og:)
I de siste dagene har jeg hatt veldig vondt i magen, og det er gul utflod på truseinnlgget.
Vet at utfloden kan være litt rar i svangerskapet, men gul da. Har aldri opplevd det før tror jeg. Og vondtene i magen er ikke stikkinger og luft. Men mer som menssmerter, bare litt eklere.
Noen flere som har det?
DL 5+4
... sist var det masse hvit lotion...
Har dessverre ikke peiling på hva det kan være. Har ikke opplevd noe lignende, men så har jeg egentlig ingen symptomer heller da (litt stikkinger i magen av og til og trøtt!!! :bonk: )
Klør det? Tenken bare om det kan være noe soppinfeksjon? Ellers ville jeg kanskje spurt legen, hvis det ikke gir seg. Kanskje det er helt normalt?
Ikke mye hjelp her, men skulle bare gi deg en :klem:
Kiki + Mini :mervink:
Tidligere bruker
12-09-2002, 12:09
Hei Kiki.
Takk for klemmen:)
Det starta med masse hvit lotionaktig utflod ja, noe jeg vet er normalt. Men så gikk den over til å bli gull og nsten litt sak grønn en stund. Jeg sjekker den ikke slik, men det var på truseinnlegget.
Kløe: Ja, men det kommmer av noe helt annet. Jeg har hatt ektrem kløe rundt *leppene* i mange mnd. Men det er bare noe eksemgreier trodde legen. Skal sjekke det mer på kontrollen den 15 okt.
Magevondtene: Det er på en måte noen slag av sammentrekninger, syns i alle fall det ligner det. Og noen ganger er det så vondt at jeg må puste meg gjennom det.
Og magen er veldig oppblåst og jeg har masse luft, men det er ikke luftsmerter.
Jeg bruker normalt sett å vite masse om alt, men nå er jeg grønn!!!
:klem:
Tidl. bruker
12-09-2002, 12:42
Hei d_lady!
Det med den utfloden vet jeg ikke. Før jeg visste at jeg var gravid, ca 4-5 dager før forventet mens hadde jeg slik utflod du forteller om. Den var gul og noen ganger gul-grønn. Jeg klødde samtidig derfor var jeg overbevist om at det var sopp. Behandlet det med yoghurt naturell.
Jeg hadde ikke vondt i magen. Det høres litt skummelt ut med så mye vondt, men jeg aner ikke hvorfor eller om det er farlig. Jeg tipper at det er helt naturlig, det skjer jo så mye med den livmora i disse dagene. Jeg hadde nok tatt en tur til lege eller jordmor, så får du roet deg ned.
Lykke til!!! Krysser fingrene for at alt er bra med deg og din lille stjerne.
Isabell@
12-09-2002, 13:04
Jeg har også bare hatt hvit utflod ( og mye av det), så det kan nok hende du har en soppinfeksjon eller lignende. Vi er jo ganske utsatt for det når vi er gravide. Jeg fikk beskjed av legen at hvis jeg fikk det, så kunne jeg bruke noe som heter Canesten og som er reseptfritt på apoteket.
Ellers hadde jeg lignende magevondter i begynnelsen jeg og. Jeg var veldig bekymret, men det har gitt seg. Legen sa at det kan komme av at jeg hadde litt bakoverbøyd livmor og at det dermed gjorde mer vondt når livmorbåndene strekte seg. De fleste har jo en del mensmurringer i begynnelsen uten at det er noe galt.
:stakar:
Hei
Jeg hadde det samme før jeg ble gravid - med gulgrønn utflod og kjempevondt i magen. Jeg gikk til legen og hun sa det var skjedekatarr. Fikk noen stikkpiller (antibiotika) og så gikk det over ette en uke e.l.
Kan hende du har det samme - lurt å ringe legen ihvertfall, for det er ganske ubehagelig å gå sånn
Tidligere bruker
12-09-2002, 14:14
Oki, om det ikke gir seg i dag så ringer jeg legen.
Takk for råd jenter, dere ergode å ha!!
:findag:
God bedring, D_lady, håper det går fort over!
:stakar: :stakar: :stakar:
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.