PDA

Vis full versjon : tilbake til 3 mnd. stadie

Trilla
12-09-2002, 11:55
Det er helt sant !! :( Føler jeg er tilbake på 3 mnd. stadie, bortsett fra at magen er stor.
Jeg er kvalm om morgenen, ufattelig trøtt og konstant sliten. "Alle" sier at jeg må kose meg nå, for dette er den beste delen av svangerskapet ... men formen er skikkelig pyton.
Etter en lengre arbeidsøkt i går, der jeg hadde brukt en del tid på holde meg våken (vann i ansiktet, kaffe, lufteturer etc.) samtidig som det var masse og gjøre og vi måtte rekke både det ene og de andre var jeg helt utslitt. Datamaskinen og ordene gikk bare i krøll - helt PYTON.
Gikk hjem og var helt på tur, var så kvalm at jeg trodde det muligens var sykdom på gang, var så sliten at jeg bare grein og sovna dønn på sofaen. Våkne etter noen timer og etter en dusj og litt druer var formen OK.
Men så sitter jeg her da, like kvalm og sliten....
Er det flere som har det sånn ? Føler ikke akkurat at jeg "stråler" som det sies så fint at gravide gjør .... heller en grå masse som sleper seg gjennom dagen ...
Trilla

koala
12-09-2002, 16:11
Men Trilla da, det er ikke meningen at du skal slite slik på jobben nå! Ikke rart at du føler deg uvel. Hvis du er så sliten at du må ty til kaffe, vann i fjeset o.l. for å komme deg gjennom dagen, er det på tide at du gjør noe med jobben. Enten må du snakke med overordnede om hvordan du har det og forklare at du trenger å ta det mer med ro for å unngå å bli sykemeldt. Eller, hvis du synes dette er vanskelig av hensyn til kollegerosv., må du ta en tur til legen og fortelle om situasjonen. Forklar hvordan du har det og at du ikke greier å si nei til oppgaver av pliktfølelse overfor kollegene dine. Da vil du kanskje få en delvis sykemelding som gjør det lettere å takle hverdagen, lettere å få aksept av jobben på at du må ta det litt mer med ro og lettere for deg å leve med en voksende mage. Dette må du gjøre av hensyn til babyen din, det er bare du som kan bestemme tempo som er bra for dere og bare du som kan beskytte den lille. Det er altså ditt ansvar som mor som begynner allerede nå :) . Selv hadde jeg det på samme måten, kjente at arbeidsoppgaver vokste over meg, var konstant sliten og utslitt, bekkenløsning som ble verre ++++. Hadde fått beskjed fra sjefen om å jobbe i eget tempo for å unngå å bli 100% sykemeldt, men jeg syntes det var vanskelig å si nei til planlagte aktiviteter sammen med kolleger fordi det betød en vanskeligere hverdag for dem. Da var det en lettelse å komme med 30% sykemelding hvor legen sa at jeg skulle ha kortere dag og ikke kortere uke. Dat gjorde at de lange kundereisene jeg grudde meg for ikke ble mulig og jeg fikk på en måte ryggen fri overfor kollegene mine. Fremdeles er det tøffere for dem, men det er ikke mitt ansvar lenger og det er deilig. Nå har jeg bare denne og nest uke igjen før jeg går ut i permisjon 12 uker før termin. Velger dette fordi vi skal flytte (ja, Kristiansand) og jeg vil bruke tiden på å komme iorden hjemme i god tid før fødselen. Men hvis jeg ikke blir bedre i bekkenet kan det være at jeg får 100% sykemelding istedetfor, det avgjør legen. Uansett er det deilig å vite at jeg snart kan kose meg med hva jeg vil på heltid uten dårlig samvittighet:klapp:
Ta vare på deg selv, Trilla!
Koala 26+3

Trilla
12-09-2002, 19:47
Takk for oppløftende ord Koala :klapp:
Nå er jeg hjemme, gikk hjem fra jobb i 10 tida og har sovet omtrent fram til nå. Har en eller annen greie med det at jeg skal være på jobb hvis jeg ikke er skikkelig syk.
Vet at det ikke er lurt, men så er det den derre samvittigheten :bonk:
Har fått kjeft av samboer, så jeg skal ta litt mer hensyn til meg selv nå.
Trilla

Trilla
12-09-2002, 19:49
Velkommen til Kristiansand om noe uker forresten !!

koala
16-09-2002, 14:42
Takk, vi sees sikkert på treff i oktober:)

Trilla
16-09-2002, 16:39
Heisann Koala..
Det er skikkelig triste greier det der med å få til treff i Kristiansand ... Har vært på ett som ble arrangert av noen fra septemberklubben, men en har fått baby, en annen sliter med mye kynnere o.l. så jeg regner ikke med at det blir noen flere treff. Vi prøvde å få med flere fra SM men ingen kom...
Men vi må gjerne prøve igjen... kanskje vi kan få med noen nykommere ....
Send meg en melding eller skriv et innlegg under sørlandstreff når du er klar for en pause i flyttinga !!
:findag:
Trilla (26+1)

koala
17-09-2002, 03:10
Gjerne det, vi flytter 1.oktober, så en eller to uker senere er sikkert fint :)
Det må jo være flere som har lyst til å komme? Kanskje de er veldig sjenerte? Hva med et treff for hele området istedetfor terminklubbtreff?
Koala 27+1

Trilla
17-09-2002, 11:30
Vi håpet på å få med flere og skrev meldinger i alle terminklubbene, men kanskje bare på 2002 sida :???: + under sørlandstreff, men ingen kom. Men det kan jo være det er noen på 2003 sida som har lyst til å komme... Jeg skrev også et innlegg på BIM.....
Vi prøver om noen uker vi Koala - vi kommer ivertfall :D
:findag:
Trilla