Vis full versjon : Har alle kjent liv?
Jeg synes det er så mange som har kjent liv i lange tider nå, og jeg kjenner ikke et fnugg. Ingenting jeg kan innbille meg at er liv engang. Men hørte forsterlyden for halvannen uke siden og tror alt er bra fortsatt. Har jo lest at førstegangs ofte ikke kjenner liv før de er 20 uker på vei, men det virker som det er så mange som kjenner liv lenge før det. Er det noen som meg her i februarklubben, som ikke har kjent noe ennå?
Jeg vil også kjenne det!
Pingu 17+2
Jeg er andregangs, og har kjent liv siden uke 14. Sist graviditet, kjennte jeg ikke noe før i uke 19-20.
Lykke til. Det kommer snart skal du se :)
18+0
Jeg er antagelig ca 17 uker nå og har ikke kjent noe særlig liv. Av og til med litt innbildning de siste dagene kanskje...men sikker er jeg ikke. Vi får nok kjenne at bebisen sparker og koser seg snart vi også:klapp:
Mange sier at uke 20 er en slags milepæl og at mange da kjenner liv.
:findag:
Ja har kjent liv her også. Første gang jeg var 100% sikker var jeg 17+6. Igår kjente vi det utenpå også. Ikke som et spark, men som at noe bevegde seg inni magen. Sambo kjente det også, og han var så søt der han satt og gliste :hjerter:
Sessa 19+3
Jeg kjenner liv hver dag nå, kjenner noen av sparkene utenpå også. Har kjent det i noen uker nå, men i begynnelsen var det veldig sjeldent.
Men det er jo ikke alle som kjenner det så tidlig, vanligvis er det vel ikke før rundt uke 20+ at man kjenner noe.
Så du skal se at det går sikkert ikke så lenge før du kjenner det.
Cobra 18+4
Tror ikke det er så unormalt å ikke kjenne liv ennå ... Jeg er i uke 19 og har ikke kjent liv ennå ... (Så vitt jeg vet)
Men mange andregangsfødende kjenner bevegelser tidligere ...
Vi må bare vente tolmodig ... :)
Klem Werty
Med førstemann kjente jeg ikke det spor før etter UL,kankje etter 18 uke en gang...Så for dere førstegangsfødene:bare slapp av,skjer nok i løpet av de nærmeste dagene!!!:)
Denne gangen har jeg faktisk kjent liv siden uke 14,og det er en aktiv liten tulle der inne,det kan jeg love dere!!!;) Kjenner det både titt og ofte,både utvendig og innvendig:p Var på UL for noen dager siden,og da var jenta vår allerede 25 cm,så det er kanskje ikke så rart hun kjennes så aktiv ut...
Hun ruller og romsterer faktisk "as we speak..."
BARE GLED DERE!!!!!!!!
Klem Hanne 19+3
Hei på deg.
Jeg har heller ikke kjent noe liv, tror jeg da.. :( Spurte jordmor om dette da jeg var på ul der forrige uke og vi så den lille turne rundt (da var jeg 17+5) og hun sa det var mange som ikke kjente noe før i uke 20+. Jeg måtte tenke på at babyen var kjempelett.. Førstegangsfødende kjenner det også enere enn andregangsfødende fordi vi ikke helt vet hva vi skal kjenne.. Hun sa også at hun tvilte på om folk egentlig kjente liv så tidlig som uke 14, det var nok helst andre "mageting" som spilte et puss.. :???: Så jeg slo meg til ro med dette og håper snart jeg kjenner noe selv.. :)
80martine
13-09-2002, 12:48
jeg kjenner ingenting jeg heller tror jeg. Men jeg vet ikke hva jeg skal kjenne etter heller da :)
hei!!
jeg er andregangsfødende nå og jeg kjente liv første gang i uke 16.
i første svangerskap kjente jeg det i uke 21.
tror det varierer veldig fra person til person.
plutselig før du vet orde av det så kommer sparket.
Takk for alle svar!
Jeg har nå bestemt meg for å ikke vente at jeg skal kjenne liv før rundt uke 20, og skjer det før blir det en hyggelig overraskelse :). Jeg merker jo at jeg vokser og at kroppen er i stadig forandring :uff: , så jeg regner med at alt er i skjønneste orden :D
Pingu 17+4
Jeg har ikke kjent liv og er 19+0 i dag.
Klem fra Fugl
Hei.
Som førstegangsfødende kjente jeg liv i uke 18. Og denna gangen (2.gang) har jeg kjent liv siden uke 16.
Pappa´n kjente liv for første gang idag(19+6) :klapp:
For hver gang han har lagt handa på magen tidligere så har h*n ligge muse stille med en gang,men idag var det full klaff.
Kan tro Pappa´n var stolt. :)
Klem fra Xina
Jeg kjente de første små livstegn så tidlig som i uke 14-15 denne gangen, da jeg ventet Tuppsjura kjente jeg bevegelse i uke 18-19.
Nå får jeg små dunk nesten hver dag, og venter spent på å få se bevegelsene utenpå magen også! :hjerter:
Jeg satt og leste på ettermiddagen i går, og da kom det en lang "serie" med dult fra magen! Kanskje h*n skjønte at jeg leste "Vinterbarn"? (Handler om et knippe damer på svangerskap/fødsels/barselsavdeling! ;) )
Plutselig en dag kommer de første boblene hos deg også! Gled deg! :)
Jeg har heller ikke kjent så mye liv nedi der. Hvis jeg legger godviljen til, kan jeg av og til kjenne at det kiler litt i magen, spesielt når jeg kommer hjem fra jobb og setter meg ned for å hvile. Jeg var imidlertid på innvendig UL nettopp, og så at den beveget seg. Ikke bekymre deg!
:findag:
Hilsen Molly og småen, 17+5!
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.