Vis full versjon : Vondt i magen, -flere enn meg?
Siden jeg er førstegangsgravid, vet jeg ikke alltid om alle "vondter" er vanlige å få eller ikke..... Kunne jo spurt jordmoren som jeg går til, men hun har tatt 6 uker ferie (Ut august...) :( Så da må jeg nesten spørre dere her inne. Den siste uka har jeg våknet nesten hver eneste natt med smerter helt nederst i magen. Disse kan minne om kraftige menssmerter og jeg blir liggende og vri meg en time om gangen før de slipper taket.:leiseg: Først tenkte jeg optimistisk at babyen er på vei nedover og presser seg ned i bekkenet, men nei.... Magen har jeg fortsatt like oppunder puppene, noe som er mindre behagelig.:blush: Er det andre som har det sånn?:???: Vil helst slippe å mase på legen min om noe så udefinerbart som dette., da jeg innbilder meg at det kan være en naturlig greie. Håper noen vil svare meg!
Klem Frida T-26
Magesmerter kjenner jeg masse til, jeg har eliminert meg ned til at det må være kynnere, de skal jo bli sterkere og vondere på slutten så jeg trøster meg med det..
Jeg har stusset over at de varer så lenge av gangen, og at de ikke gir seg når jeg reiser meg opp men de gir seg jo etter en stund så da er det vel hell normalt..
Blir du bekymret så ring legen din og snakk med ham/henne, kanskje de kan gi deg noen bedre råd..
Jeg har forøvrig funnet ut at om jeg legger en pute under magen mens jeg ligger på siden gir smerten seg litt..
Nibe T-?? Og lillegutt:baby:
Hei Frida;)
Jeg har det på samme måten nå. Jeg har våknet de siste nettene og morgenene med menssmerter nederst i magen. Jeg regner med at det er fordi jeg blir liggende på den samme siden hele tiden. Og at vekten til min lille snupp blir liggende å trykke på et eller annet. Prøv å ikke vrid deg så mye. Prøv som Nibe sier, en pute til å avlaste vekten på magen.
Håper det bedrer seg, lykke til:vink:
Hilsen Miro:)
Heisann Frida:)
Her er enda en som opplever det samme som deg. Godt er det ikke, men jeg kan ikke tenke meg noe annet enn at det er helt normalt:p Som så mye annet er når det gjelder den perioden man går med en liten :baby: i magen:)
Synes du det øker på, eller blir mer usikker, så ikke glem at du kan ringe føden på sykehuset når som helst. De kan helt sikkert hjelpe deg godt om du ikke blir trygg på at alt er ok :leiseg:
Lykke til videre og ha så gode dager som du bare kan! :D
Har noenlunde de samme smertene...
Sitter langt nede og langt inni, men iflg min jordmor er det vanlig.
Prøv å skifte stilling ofte,(selv om det i seg selv er et slit...) og evt ha en pute mellom bena. Hjelper litt,syns jeg.
Blir det bare verre, hadde jeg ringt føden og spurt om flere råd ;)
Klem Anne M + lillegutt 33+4 :baby:
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.