PDA

Vis full versjon : plutselig lite urin..

Tidl. bruker
03-06-2003, 13:42
hei. jeg har de siste mnd gått på do ca 10 ganger om dagen og alltid tisset mye og om natten har jeg vært oppe ca 3 ganger.. de siste ukene har dette gått ned... jeg må tisse ofte men det kommer ikke så mye som før lenger.. hvorfor det?? kan jeg kanskje ha fått meg en blærekatar.. det kjennes ikke sånn ut men.. jeg skjønner ikke hvorfor jeg plutselig ikke tisser så mye.. drikker jo like mye som før..

Filifjonk
03-06-2003, 13:53
Kan være at du ikke får tømt blæra di skikkelig når du sitter på potta. Bøy deg litt fremover når du er ferdig med å tisse og se om det ikke kommer en liten skvett til.

Ellers bør du komme deg til lege for det kan være veldig alvorlig..
Se hva jeg fant om lite urin på nettet:

Lite urin (http://www.lommelegen.no/kap083_02_00.html)

urinveisinfeksjon i svangerskapet (http://www.barnimagen.com/show.asp?xSideId=155)

Magedutti
03-06-2003, 19:24
Oj,nå ble jammen meg jeg litt bekymra.....

I perioder tisser jeg kjempelite selv om jeg drikker like mye...:uff:
Har det slik nå...
Har jo tenkt at det var rart,men ikke at det kanskje var farlig....

Skal til JM i morgen,får snakke med henne om det da....

Håper nå bare det er baby som blokkerer litt nedi der....

glad
03-06-2003, 21:09
jeg har også veldig stor tissetrang, men lite som kommer ut.
så det er nok bare noe som følger svangerskapet skulle jeg tro.
Vi er i allefall tre her inne da med det problemet...

Tidligere Bruker
03-06-2003, 23:31
Siden du ikke har andre smerter vil jeg tro det er babyen som presser mot blære. Da får du tissetrang, selv om det er lite urin der. ;)
Har samme problemet selv, og jeg har ikke UVI nå.

:klem:

Tidl. bruker
07-06-2003, 11:55
Hos meg er dette veldig opp og ned og føler at det er helt uavhengig av mengden væske jeg har i meg....

Tror nok også at det mest sannsynlig er beibisen som har inntatt possisjon med litt press på blæra som gjør at du må tisse men ikke så mye :D

Men jeg er ingen doktor så hør med jordmoren din du

Lykke til :)

Loop
07-06-2003, 11:56
Jeg kjenner også ofte press på blæra, og løper på do uten at det kommer særlig mye ut. Mye væske blir jo også holdt tilbake av en stadig voksende livmor som skal fylles opp med fostervann. I sommervarmen svetter vi også mer, slik at det blir mindre urin som skal skilles ut. Ved urinveisinfeksjon er syptomene oftest klare, der hyppig vannlatning er en av dem. Jeg tror ikke det er noe i veien med deg, annet enn at du er gravid.