Vis full versjon : Bassengtrening ved bekkenløsning
Jeg har fått rekvisisjon på bassengtrening pga bekkenløsningen, men har vært litt treg med å komme igang. Nå viser det seg å bli en del styr rundt det å få det til, så jeg lurer på om det virkelig er verdt det? Hva er deres erfaring med bassengtrening?
Filifjonk
03-06-2003, 20:15
Jeg prøvde det en liten stund, men gav meg fordi det ikke hjalp. Jeg ble bare verre jeg. Så jeg anbefaler det ikke.
Tidl. bruker
07-06-2003, 11:59
Jeg er KJEMPE FORNØYD med bassengtrening... Det er også det som skal gi desidert BEST resultat.
Jeg har bassengtrening 2 ganger i uka, de første 2-3 ukene så merket jeg ikke store forskjellen, men det gjør jeg nå :D
Det er viktig å forstå at bekkenløsningen IKKE blir borte, men at du kan stabilisere det slik at du hvertfall ikke blir verre... Jeg har enkelte dager hvor all smerte er som dugg for solen..
Går også til fysioterapi 1 gang i uka, synes egentlig ikke at det har så mye for seg, men det er GODT å bli knadd litt på :D
Har ikke prøvd det selv, men jobbet med ryggpasienter og bassengtrening et år, benytt deg av tilbudet.
Kan nok hende at kroppen din den første tiden vil "reagere" litt på treningen, men dette går over etter hvert, som den blir vant til de nye bevegelsene den blir utsatt for. Du blir ikke kvitt plagene dine helt, men får stabilisert og styrket muskelaturen din, slik at den kan holde bekkenet mer på plass. Med to i magen burde du absolutt benytte deg av tilbudet, for det blir fryktelig tungt. Selv har jeg nå problemer med å løfte beina pga bekkenet og tyngden jeg bærer. (Men jeg er nå snart i mål da;) )
Solvrune
14-06-2003, 12:52
Mitt forje svangerskap da fikk jeg dekket basseng trening.
Det hjalp som noen skrev her ikke med en gang, men jeg merket det etter uke 2/3-
Men det er mest viktig for å forbygge i etter kant.
Hvis du lar det går nå, så er det stor sjans for at du vil fortsette med plager i etter kant.
En annen ting jeg vil anbefalle deg, som har hjulpet meg i etterkant er Naprapat.
De lærer deg tøye bevegelser som du også kan gjøre hjemme.
Lykke til med bekkenet dit
Solvrune:findag:
Mensentermin 09.01.2004
Ultralyd: 08.08.2003
Anbefaler det på det varmeste! :kidoki:
Andrea_mor
14-06-2003, 15:55
Jeg anbefaler å i det hele tatt bade i bassenget jeg:D
Det var så utolig deilig i forrige svangerskap da jeg hadde bekkenløsning.
Det hjalp på meg:)
:mervink:
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.