PDA

Vis full versjon : Når skal vi gå til kontroll hver uke?

Karius
12-09-2002, 19:03
Er det fra uke 36?
Er litt "rusten" i hukommelsen min om dagen...
kanskje noen av dere andre magedamer her inne husker?
Har også hørt fra flere at de ikke går så ofte til kontroll når de er andregangsfødende... Skal man ikke det da?
Legen min har ikke sagt noe om det til meg og jeg går hver 14. dag hos han nå.

Hva mener dere?

:findag:

Tove
12-09-2002, 19:14
Det er fra uke 36 man begynner å gå hver uke ja, du er ikke helt ut på viddene skjønner du :)

Jeg går nå hver 14 dag og skal gå hver uke fra uke 36. Jeg tror kanskje det er litt individuelt om hvor ofte man går, men det heter seg visst at man ikke skal gå så ofte når man har fått en før. Jeg skjønner egentlig ikke hvorfor da men, ingen svangerskap er like. Så hvorfor skal man ikke gå like ofte hver gang? Ja det lurer jeg på.....:)

Tove 34+6

Rakel
12-09-2002, 19:23
er ikke helt sikker, synes jeg har vært lite på kontroll
var til jordmor for noen dager siden, og da var det 20 dager siden sist, skal dit neste uke på grunn av høyt BT, Hadde det ikke hvert for det kunne det ha blitt en stund til neste gang, har vært på kontroll ca 1 gang i månd, og synes det er litt lite.:???

:findag:

Hilsen Rakel

Verdande
12-09-2002, 20:20
De jordmødrene jeg har gått med mener det er tull at flergangsfødende skal ha færre kontroller, iallefall i slutten av svangerskapet.

Hovedregel er vel hver mnd frem til uke 32, da er det hver 14 dag og fra uke 36 hver uke.
Jeg har gått hver 14 dag siden uke 28, og hver uke siden uke 34 tror jeg. Sist jeg var gravid gikk jeg hver uke fra uke 30, men det er nå engang klassifisert som risikosvangerskap å ha sv.dia. så.

Har mistet tallet på antall kontroller denne gang, og nå ligger papirene mine på sykehuset, ganske så greit så slipper jeg å tenke på dem når vi aser ut dørene i huj og hast!

klem fra Verdande

Puncky
12-09-2002, 22:01
Jeg går nå hver uke. Begynte med det i uke 36.

Kos Puncky T-22

MayaM
13-09-2002, 02:57
Må bare kommentere at her i Lørenskog begynner man i gå hver 14 dag fra uke 28, og hver uke fra uke 36. Synes de har veldig god oppfølging her. Vet ikke om det gjelder for andregangs da, siden dette er min første.

K@trine
13-09-2002, 11:16
Jeg mener å ha hørt at hvis man er flergangsfødende og tilsynelatende frisk og rask, så kan man velge litt mere selv hvor mange kontroller man vil ha. Men man skal få det samme tilbudet. Jeg var hos jordmor på tirsdagen og skal tilbake igjen til tirsdagen, så jeg går nå hver uke.

Lykke til!
Klemmer fra BigMama T-26;)

Metteb
13-09-2002, 14:02
Tror ikke jordmora mi teller helt riktig, jeg:???:

I morgen er jeg 36 uker på veg. Det vil si at jeg starter på uke 37 neste uke.
Var hos jordmor på onsdag og hun ville ikke se meg neste uke, men neste uke der igjen!! 25. september og da er jo jeg i uke 38:???:

Har lagt merke til at når jeg var hos henne på kontroll i uke 30 skrev hun uke 29 på kortet.....tror faktisk hun teller helt feil!!

Kan det være mulig, da?
Jeg sier alltid hvor langt jeg er på veg når jeg er der.

35+6 (T-31)

*Trixie*
13-09-2002, 23:11
Mener også det er sånn at man går hver mnd. fram til uke 32, så hver 14. dag til uke 36 og derfra hver uke. Jeg går nå annahver uke til lege og jordmor, syns det er veldig fint jeg, har jo så mange spm.

Lykke til.
Klem fra Lille My T-19 :)