PDA

Vis full versjon : Svangerskapskløe

Ladyen
12-09-2002, 20:17
Jeg har fått en forferdelig kløe på magen. Hadde i de to andre svangerskapene oxo men jeg husker ikke hva jeg gjorde da for å dempe det.

Har noen forslag til hva jeg kan smøre på?

Tidligere bruker
13-09-2002, 16:06
Mild kortisomkrem. Eller bare en fuktighetskrem.

Jeg var sterkt plaget i mitt forrige svangerskap, og fikk kortisomkrem med legen. Smørte et tynt lag i en uke, og så ble plagene borte.

Lykke til!!

Allimac
15-09-2002, 00:12
jeg og er så "heldig" å bli velsignet med dette artige utslettet... :( Foreløpig har jeg bare smurt med fuktighetskrem og nå har det heldigvis begynnt å forsvinne (har hatt det i ca 2 uker nå).

Tilla
17-09-2002, 15:16
Jeg klør generelt mye over hele kroppen for tiden, men i tillegg har jeg fått røde prikker på lårene. Det varierer litt hvordan de ser ut, noen ganger er det mest bare prikker, mens de andre ganger er litt mer hovne i tillegg slik at det blir små nupper eller kuler. Noen som vet hva dette er?

Er hydrokortisonkrem skadelig når man er gravid forresten? Står ikke noe på tuben, men jeg har ikke pakningsvedlegget så jeg får ikke sjekket "ordentlig"

Tilla

Kame
17-09-2002, 15:27
Jeg har også fått kløe - og det minner veldig om soleksem! Har tilogmed fått det på brystet, hvor jeg vanligvis plages av soleksem.

Hvor det er verst, er det røde prikker - litt nuppete. Disse klør infernalsk. Det går også noen prikker litt nedover mot magen, men disse er ikke nuppete, og klør ikke så veldig.

Jeg trodde kanskje jeg reagerte på Shea butter kremen fra Body Shop, for jeg hadde smurt meg godt inn med denne tidligere på dagen, men ingen dusj hjalp, så jeg regner med at det er svangerskapskløe...

Jeg synes ikke at vanlig fuktighetskrem virker - smurte meg inn med Aurax(?) i går kveld, og det hjalp kanskje litt?

Får man kortisonkrem reseptfritt enda, eller er alle variantene reseptbelagte?

Og bør man gå til lege for å få sjekket det, eller kan man vente og se om det går over? (Jeg hater å traske til legen i tide og utide - og har ikke jm-time før om 1 uke)

Kame - 32+6

Tilla
17-09-2002, 19:20
Du får hydrokortison både som krem og salve reseptfritt på apoteket.

Vet ikke om man bør gå til lege, jeg har i hvertfall utsatt det foreløpig...

Tilla