PDA

Vis full versjon : Fødested!!!

Katta
13-08-2002, 13:33
Hei alle november magedamer!!

Satt og leste på en annen terminklubb, hvor de hadde en presentasjon gående om hvor de skulle føde og hvorfor de valgte dette!!

Da ble jeg litt nysgjerrig jeg også da, og lurer på hva dere andre november mammaer har valgt!

Selv har jeg valgt Rikshospitalet og jeg hadde ingen spesiell grunn. I etterkant er jeg veldig glad for valget, da jeg med min medfødt misdannelse i livmoren får en kjempeoppfølging av Kvinneklinikken på Rikshospitalet hver 14. dag

28+0 :) :) :) :findag:

Tidl. bruker
13-08-2002, 13:44
.

Lillian
13-08-2002, 13:49
Hjemme!! :D

Har booket jordmor til hjemmefødsel, men har SIA / A-hus som alternativ da.

Elizabeth
13-08-2002, 16:40
Jeg skal føde på Rikshospitalet!!!!!
Fordi jeg kommer ikke inn på Aker og vil ikke på Ullevål!!!!

Elizabeth 26+2

MayaM
13-08-2002, 17:07
SIA (A-HUS) her.

Valgte det fordi det ligger ikke aå langt unna og det syntes min kjære var veldig greit (ser sykehuset fra kjøkkenvinduet). Da har han ikke så lang reise hvis ikke vi får familierom.

29+3/28+0

sarah
13-08-2002, 17:16
Hei

Jeg oxo skal føde på Rikshospitalet......Har vært der en del ganger og har hittil et veldig godt inntrykk av sykehuset. Skal dit til UL igjen på mandag..

Sarah 27+2

Lillehammer
13-08-2002, 17:18
Lillehammer sykehus!
BOMBE...?
:gal:

MøreMia
13-08-2002, 19:43
Molde Sjukehus :)

Amity
13-08-2002, 23:41
UFFF JAAA....

Må vel føde jeg også... Her i Vestfold er det Vestfold Sentralsykehus man føder på. Hvis man ikke har planlagt hjemmefødsel. Det har jeg ikke. Er jo førstegangsfødene og er litt nervøs... Men det går nok bra. Jeg trøster meg litt med at min mor har hatt 4 lette fødsler, og det har mormor også...

Klem Amity (termin 7.nov.)

Saga
14-08-2002, 02:50
Jeg skal føde på SIA (a-hus)

vet egentlig ikke hvorfor jeg valgte det jeg! legen spurte hvor jeg ville føde, og jeg hadde egentlig ikke forestilt meg at jeg kunne føde et annet sted, så da ble det bare sånn!

har vært der et par ganger nå pga komplikasjoner (som ikke har vært komplikasjoner likevell), og jeg syns legene der virket kjempehyggelige.

Lilith

Moni
14-08-2002, 11:37
Jeg skal føde på SIR i Stavanger. Har ikke noe valg her i byen- men fornøyd med det etter forrige gang.

Moni 27+0

Tifa
14-08-2002, 17:23
Ja, vi må nok føde alle sammen.... ;)

Ble litt sjokkert jeg, når legen på første kontroll spurte hvor vi ville føde. (Og, ja, her i huset er det VI som skal føde, ikke jeg. Sambo er minst like spent og nervøs, han. :D )

Hadde liksom ikke tenkt så langt, jeg da...

Så vi ba om å få litt tenketid, og spurte både lege og jordmor om forskjeller på sykehusene i oslo/akershus. Vi endte opp med Aker sykehus, med en følelse av å ha valgt litt i blinde. Men nå er vi fornøyde med valget.

Valgte Aker fordi det var lite plasser på riksen, og fordi jeg blir deppa bare av å se fasaden på Ahus. (Grusomt grått sykehus, syns jeg.) I tillegg skrøt både lege og jordmor av Aker og de fasilitetene de hadde der, pluss at det visst var større sjans for familierom der på barsel. Og så ligger det nesten en halv time nærmere oss med bil enn Ahus. Lett for alle besøkende å finne frem til også.

Så får vi se, da, om det lever opp til forventningene i november.... :uff:

Tifa (28+1)

Moni
15-08-2002, 00:22
Jeg skal føde på SIR i Stavanger.

Moni 27+0