PDA

Vis full versjon : Kynnere

Puncky
12-09-2002, 22:39
Jeg har tidligere sagt at jeg ikke har merket stort til disse kynnerne....

Men nå merkes de, og det GODT! Eller skal jeg kanskje si vondt, for fytte grisen så vondt det er...! :sint: Og ofte kommer de og... Har dessuten mye slimete utflod... Og hodet er godt festet....

Var hos legen i dag, han sa at det kunne godt tenkes at bebisen kommer om ikke så altfor lenge, at den ikke venter til termin....:eek:
Men man vet jo ikke... ;)

Når er det vanlig at legen sjekker åpning? Han sjekket ikke hos meg i dag.... Har hørt om noen som har åpning lenge før de skal føde....

Kos Puncky T-22

Mens-termin 25.sept
UL-termin 04.okt

Verdande
12-09-2002, 22:44
Hei du!
Sjekk tiden mellom kynnerne du...... Gjør de vondt, blir vondere og kommer tettere, så kan det være rier veit du!

Å sjekke åpning er ikke alle som gjør, hos meg er det blitt gjort i håp om å starte ting. Regner med at det blir gjort om en 14 dager elelr så.

Du må holde oss oppdatert. Tette kynnere og slimete utflod høres veldig lovende ut for meg!

Stor klem fra Verdande!!!!!

Stinemor
12-09-2002, 23:17
Det kan jo høres ut som om en fødsel er nært forestående, men det er jo ikke så rart med bare 3 uker til termin.

MEN- ikke få for store "forhåpninger", jeg kjenner mange som har hatt det sånn som deg og trodd de skulle føde når som helst, og det har gått både 2, 3 og 4 uker før babyen faktisk kom... og DA var de leie da!!!

Men man vet jo aldri... så spennende at oktoberklubben straks er i gang!!!

Jeg har hørt at det ikke er vanlig å sjekke åpningen på lege/ jordmorkontroller, men jeg tror det er litt variasjoner fra lege til lege. Det har vel egentlig ingen hensikt, siden man kan gå med litt åpning lenge før fødselen virkelig starter.

Lykke til i allefall, og hold oss oppdatert!! Såennende å se hvem som kommer først i mål av oktoberdamene!

Stinemor (34+6)

Maline
13-09-2002, 00:22
Lurer på om det er rier du egentlig har hatt jeg! Høres slik ut!
..kynnere skal ikke være vonde!...hm.....ifjor fikk jeg skikkelige maserier 2 uker før termin....jeg var på kino og ble vettaskremt!!!!....løp omtrent hjem med sambo hakk i hæl! :) :)

Det viste seg på kontroll dagen etter at disse riene hadde forårsaket 1 cm åpning......så det er ikke utenkelig for deg heller!!

...spennende!

Lov å hold oss oppdaterte så mye som mulig da!!

LYKKE TIL VIDERE!!!!!

:) :)

Du er nærme målet du!!
:klapp:

Karius
13-09-2002, 00:29
Gjør som Verdane sier... ta tiden hvis de kommer ofte.
Kynnere kan jo være vonde/ubehagelige av og til når de er sterke nok.
Magen trekker seg sammen og blir knallhard.
Mine kynnere er noen ganger slik at jeg ikke orker å stå oppreist engang.
Akkurat som om magemusklene blir for korte.

Hold oss oppdatert da

:findag:

Puncky
13-09-2002, 16:13
Jammen godt jeg har dere... :gladtrist

Krampene kommer ikke veldig regelmessig... Vanskelig å ta tiden og synes jeg... Merker at det gjør vondt i nedre del av rygg også nå, det har det ikke gjort før.... Presser veldig på bekkenet, svir på en måte... Blir litt andpusten... Har våknet flere ganger i natt, men har heldigvis klart å sovne igjen...

Merker man at slimproppen går, eller trenger man ikke merke det?

Føler meg så grønn jeg... :gal2:
Har jo aldri gjort dette før jeg... :???:
Rart at kroppen kan ta sånn styringa... :eek:

Kos Puncky T-21 (Begynner permisjon i dag jeg jo....)

Verdande
13-09-2002, 17:17
Hei Puncky!
Så du er her enda....? Vel det kan jo bli endel slike opplevelser før det blir alvor, men du får tro det modner livmorhalsen og at selve fødslen blir kortere. Husk bare på å hvile mye.

Ikke alle merker når slimproppen går. Hos noen kommer det bare litt ekstra tykk utflod over lengre tid, noen får en liten blødning, mens i andre tilfelle kommer den sammen med vannet.

Som med det meste annet når det gjelder svangerskap og fødsel, alt er normalt!!!

Klem fra Verdande, T-25 ( er det ikke gøy å ha begynt nedtellinga?!!!)