PDA

Vis full versjon : Er bekkenløsning og sykling forenlig?

Loop
07-06-2003, 23:38
Jeg kjenner så vidt at bekkenløsningen er under annmars. Jeg gikk på krykker fra 4. måned sist og la på meg mye fordi jeg ikke greide å trene. Lurer nå på om noen har erfaring med sykling eller ergometersykkel, lurer på å anskaffe meg en, men vil sjekke ut andres erfaringer først. Eventuelt andre treningsformer som hjelper mot bekkenløsningen eller i det hele tatt er mulig å holde på med uten å bli verre. Takknemlig for svar.

Tidl. bruker
08-06-2003, 02:17
BASSENGTRENING er det som skal være desidert mest effektivt både iflg overlegen på føden på Aker (Som virkelig burde vite hva han snakker om) min jordmor og fysioterapaut...

Jeg er utrolig fornøyd med den treningen. Få lege til å skrive ut rekvisisjon og tren i vei :D

Filifjonk
08-06-2003, 15:09
Jeg har fått beskjed om å ligge unna all type trening unntatt knipeøvelser og bassengtrenging. Bassengtrening fungerer ikke for meg, så da er det bare knipen igjen. Vi har spinnsykkel hjemme og jeg spurte om den kunne brukes forsiktig.. Fikk blankt nei fordi hoftene kan skli ut og fordi jeg vil belaste sittebenet alt for mye.

Annie
08-06-2003, 22:50
For de som har smerter i symfysen er sykling utrolig smertefullt. Dessuten blir det lett feil belastning på rygg og bekken når man sykler, så jeg ville nok heller ikke anbefalt det som trening. Jeg er en av dem som roper halleluja for bassengtrening, i tillegg vil jeg anbefale deg gode spaserturer på variert underlag. (- Bare pass på at du aldri er lenger fra heimen enn at du orker å komme deg hjem når du blir sliten! Helst skal jo turen avsluttes litt før du blir sliten, da...)