Vis full versjon : Hva er det som skjer?
Jeg kan våkne opp på natten av at magen min er knallhard. Det er skikkelig ubehagelig. Litt som mageknipe:(
Er det noen andre som har det sånn? Spekulerer veldig i hva dette kan være for noe.
Jeg har det også sånn og har konkludert det med at det er kynnere!!Men jeg vet jo ikke helt da!!
Jeg får det spesilet hvis jeg ved en feil har sovet på magen!!
Er ganske ubehagelig,men jeg har hørt om flere som har det så jeg tror ikke det er noen fare.....
Klem spira og lille vidunder 21+5
Jeg har det også slik. Godt at det er flere, for da er det vel normalt:???:
Kynnere, ikke vet jeg. Det står ikke akuratt så voldsomt bra beskrevet i bøkene om hvordan dette fenomenet skal kjennes og føles.
Mystisk:???: Jeg får det bare om natten også. Hvorfor det skal en tro?
Jeg vet ikke om det er kynnere.... Jeg opplever at magen min er steinhard om natta! Da går jeg på do og tisser, og det hjelper litt! Tror kanskje det er fordi jeg er tissetrengt.
Ellers så har jeg store problemer med å finne en god sovestilling for tiden. Det blir at jeg ligger på siden med beina godt fra hverandre. Hvis jeg ligger på ryggen eller magen får jeg vondt..
Kaisa 23+4 og :baby:
se her
http://www.nettdoktor.no/graviditet_foedsel/artikler/foedsel/kynnere.htm
og her
http://barnemix.com/kynnere.php
Våknet av at magen var knall hard og litt vond. Begynte å stryke den forsiktig og da "løsnet" det. Men kom tilbake igjen et par ganger til. Kjentes ut som om noen klemte rundt hele livmoren. Det var egentlig ganske ubehagelig og jeg ble litt skremt med en gang. Men det er jo ganske helt sikkert kynnere!
Har bestemt meg for å ta det opp med jordmor, når jeg skal dit neste uke.
Loppa & Lille Håp, 20+0.
Jeg har også sånne, men jeg har ikke tenkt på dem som kynnere.
1) De er ikke sammentrekninger som kommer og går. Magen blir hard og forblir hard en lang stund, jo!
2) De kommer når jeg legger meg på sofaen etter arbeid og middag. Altså, ikke mens man er i bevegelse - som det ofte blir sagt om kynnere.
3) Det hjelper ikke å sette seg - siden jeg jo allerede sitter.
Jeg hadde det sånn sist også, og egentlig synes jeg det er ganske behagelig. Magen blir varm og hard og man kan virkelig klappe på den og skryte av at det ikke er fleskemage, men gravidmage! Siden jeg ikke vet hva det er men ikke gidder å bekymre meg, lager jeg meg egne forklaringer. Dette kan være at fostervannet er i ferd med å skiftes ut, eller at Lasse Liten tar en ekstra strekk i retning utover. Er veldig amatørmessig å lage egne kvasi-diagnoser, men jeg er som sagt ikke bekymret over dette siden jeg hadde det likt sist.
Vel vel - når noen har fått et svar fra lege er jeg uansett takknemlig for å høre riktig diagnose!!
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.