PDA

Vis full versjon : Hva kan dette være?

Ceni
08-06-2003, 18:45
De siste to dagene har jeg følt meg ganske svimmel og hele tiden ganske varm. har litt vondt nederst i magen og det har vært lite bevegelse i går. eller kanskje lite, husker ikke
kan ikke erindre å ha kjent noe i dag heller... men det er ikke alltid like lett å vite hva som er bevegelser heller :uff:
men jeg pleier å kjenne noen små spark hver dag, men ikke de to siste dagene
hjelp! hva kan det være?
blir snart hysterisk :leiseg: :leiseg: :gal2:

Filifjonk
08-06-2003, 19:09
Det der kan jo være så mangt.. Men har du prøvd å provosere fram noen bevegelser? Har du klemt litt på magen.. og dytta litt til ungen? Eller satt en ørepropp mot mageskinnet og spilt litt musikk? Prøv det først.. Dersom du likevel ikke får noe respons så bør du kontakte lege umiddelbart.

Ceni
08-06-2003, 19:13
han pleier ikke reagere særlig på det.
men hvordan kan man få tak i en lege på 1. pinsedag???

Ceridal
08-06-2003, 19:25
Fikk beskjed av jordmor at man ikke skulle tenke på hvor mye det bevegde seg og slikt. Noen ganger mye andre ganger ingeting. Du kan jo prøve å drikke eller spise noe kaldt, is eks Det skal hjelpe. Legevakten er åpen hele pinsen. Du kan jo også prøve volvat. :stakar: Det går nok fint skal du se. ;)

Filifjonk
08-06-2003, 19:25
Ring legevakten, eller rett opp på KK på sykehuset.. Det siste er nok det beste. Og raska på dersom det er lenge siden du har kjent liv.

agre
08-06-2003, 19:56
For å være helt sikker må du gjerne ringe legevakten, men det er HELT normalt å ikke kjenne like mye liv hele tiden når du er på det stadiet du er på i graviditeten.

Tidl. bruker
08-06-2003, 23:31
Enig med Agre ( I agree, he he ) at det ikke er normalt å kjenne bevegelser hele tiden på det stadiet du er, men ring legevakten (Volvat = privat = dyrt) og undersøk det hvis du engster deg.

LYKKE TIL