Vis full versjon : Revning og fødsel
Hei!
Jeg bare lurer på hvor mange av dere som faktisk har revnet under førstegangsfødsel og hvor mye?
Og som prøver seg på spørreundersøkelse for første gang..
popsan
Jeg revnet ikke noe uvendig, men jeg revnet innvendig i urinveisåpningen. Det ble lagt inn kateter så jeg kjente ikke så mye etterpå. Hadde ingen problemer med å sitte å sånt etterpå.
Håper jeg slipper gangke billig unna denne gangen også :)
Tove 35+0
Jeg revnet sist.
Sprakk litt rundt urinrøret og ble klippet et par cm.
Men hadde ikke gutten blitt forløst med vakum, så hadde det nok gått helt fint uten klipping og sprekking tror jeg;)
:findag:
Verdande
13-09-2002, 17:11
Jeg revnet endel og ble klippet, men det er pga det ble litt hektisk i slutten. Datteren min måtte ut og helst raskt, så legen lå på magen min og presset på.
Andre gang ble jeg klippet litt, revnet ikke. Da hadde jeg massert de siste ukene.....
Også denne gang ville de at babyen skulle komme raskt ut, og presset på ( jeg har ikke særlig effektive pressrier see), så derfor press og klipp. Jordmor mente at jeg ikke ville ha revnte om vi hadde hatt bedre tid!
Er spent på denne gangen, masserer meg med mandelolje når jeg husker det, men tenker egentlig lite over det.
Ja, jeg revnet mye. Og mewst utvendig.
Vonde sting, revninga gikk helt bak til endetarmen, etter hva de sier så er dette den veien det er verst å revne.
Det "beste " er innvendig og oppover............(akkurat som man velger det!!!...hm...)
..jeg smørte mye sist, og smører LITT nå...har ikke mye effekt tror jeg.
Man må bare ta det som kommer.
Men jeg har en egen "revning journal"..der jordmor nå vet at hun skal STØTTE som pokker når barnet står i åpningen og vil ut.....
jeg har også svake pressrier...så jeg vet ikke hvordan det går jeg..
Lykke til iallefall:)
Det var såpass lite at jm og barnepleier diskuterte seg imellom om de skulle sy eller ikke!
Hadde de siste ukene smurt meg inn med Natusan Baby Oil, kanskje på tide å begynne med det snart, om to/tre uker blir jeg satt igang, hvis ikke noe skjer før da:p
Sola 35+3 og :baby: :baby:
Var skikkelig heldig begge mine fødsler, og revnet ingenting. Sykepleieren som "coachet" meg sa i fra når hodet kom i åpningen, og at jg ikke skulle presse da. Fantes ikke JM der jeg fødte. Jeg kjente det som en brennede ring der nede, og da visste jeg at jeg ikke skulle presse andre gangen, og det virket kjempebra for meg. Håper jeg er like heldig denne gangen, for jeg er reddere for å måtte sy, enn selve fødselen(tro det eller ei)
Lykke til med fødselen!!:birth:
Bolla og rosinen :baby: , 35+0 :findag:
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.