Vis full versjon : om vannet går i senga....
...har noen tenkt på det?
Riktignok har vi overmadrass på dobbeltsenga, men dersom det kommer forholdsvis mye vann så må jo hele (overmadrassen ihvertfall) vaskes etterpå....og det er jo litt kjipt.
Har noen vurdert å legge noe slags beskyttelse mellom vanlig laken og madrassen, i tillfelle vannet skulle gå hjemme?:???:
Tanken bare slo meg.
Men siden jeg ikke har født før, vet jeg heller ikke hvor stor sjans det er for at noe slikt skal skje....:uff:
Any comments?
Simba 35+4
Jeg har ikke gjort noe med min madrass og satser på at vannet går et annet sted. Hos mange går ikke vannet før fødselen er godt igang. Sist gikk den hos meg da jeg hadde vært på do tidlig om morgenen. Uansett, hvis hodet er festet, så fosser det ikke ut. Hodet er en propp.
Men du kan jo legge på et tisselaken hvis du er litt nervøs.
Lykke til :)
Ane T-15
Vannet gikk i senga mi sist....:uff:
Det ble jo vasking av overmadrass osv, men det gikk greit det.
Hos meg så var ikke hodet festet, så vannet fløt fritt kan du si (hadde masse fostervann i tillegg:uff: )
Hvis du er engstelig , så kan du jo legge et tisselaken som andre har foreslått her.
Eller bare et tykkt badehåndkle eller 2 under lakenet hvis du synes det er klamt å ligge på sånnt tisselaken.
:findag:
Kanskje et dumt spørsmål dette da men....:bonk:
Når hodet er festet og det virker som en slags "propp", hvordan merker man da at vannet evt går? Hvis det kommer litt og litt er det vel vanskelig å vite..??
Kos fra :gal2: Puncky T-21
Jeg har lagt sånn tisselaken under det vanlige
lakenet jeg, kostet 30,- kr eller noe...
Bedre føre var.. ;)
Jeg har også tenkt på akkurat det!
Tenkte først at hvis jeg klipper en svart søplesekk og bretter den ut og legger et håndkle over...under lakenet, men det er kanskje ikke så godt å sove på..
Slike tisselaken som de bruker på sykehjem må jo være toppers til sånt. Jeg får nemlig ikke hele overmadrass trekket inn i vaskemaskinen.....
35+6 (T-31)
Verdande
13-09-2002, 17:05
Jeg har allerede ødelagt en madrass, så jeg tar ingen sjanser. Så jeg ligger både på tisseplast og vaskbart varmelaken oppå overmadrassen.
Men det holder sikkert med tisseplast....¨
Verdande, T-25
Happiness
15-09-2002, 14:58
Hvor får man kjøpt slike tisselaken???
Happiness :)
Verdande
15-09-2002, 16:42
Happiness!
Mange steder, men Sparkjøp har iallfall noen som er billige. Tror det finnes både oppklipt og i meter!. Det er greit å ha mange.... Fine å ha når babyen blir stor og skal slutte med bleie også....
Tror forresten Sparkjøp kaller det stellepledd.
Har du ikke sparkjop butikk i nærheten, så se på sparkjop.no og bestill evt katalog.
Forresten jeg skal gjøre det enda enklere for deg.
Bestillingsnr for stellepledd:
str50*70 er 110891-9 PRis 39,50
str 70* 100 er 110892-7 Pris 49,50
Andre kjekke ting de har er gaz og flanellsbleier både i pakker og meter, helsetepper til 49.50, flanellsteppe, flanellslaken og billig sengetøy. Og greie bodyer. Klærne ellers er ikke såååå spennende!
KLem fra Verdande ( som egentlig skulle lest litt pensum nå!
Du får kjøpt tisselaken i hansen og Dysvik foretninger. Kid interiør har det, Trombo(men de er vel konkurs)
Happiness
15-09-2002, 21:51
Takk Verdande og Karius!
Dere er levende leksikon...
Vi har Sparkjøp her jeg bor, vi var der i går og kjøpte gaskluter, flanellskluter og laken. Men nå ser det ut som om jeg må ta en tur til, og det er ikke meg imot. Det er så GØY å handle inn til lille baby nå som det virkelig nærmer seg ! :)
Klem, Happiness
34+3
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.