Vis full versjon : Utfylling av permisjonspapirer...hjelp
*klør meg litt i hodet*
Jeg skal ta ut 52 ukers permisjon med 80% lønn. Pappaen tar fedrekvoten på 4 uker når jeg har ferie. Stopper hans lønn disse ukene slik at han får permisjonspenger? Det gies jo ingen opplysninger om hvor far jobber på skjemaet. Eller får han permisjonspengene via meg, slik at jeg den ene mnd. får BÅDE feriepenger og permisjonspenger, mens han ikke får noe???
En annen ting; der hvor man fyller ut lengden på fedrekvoten, fyller jeg ut der hvor det står 100 % eller 80 %???
:???: :???: :???:
fabel, 31+4
skilpadda
13-09-2002, 17:42
Er det skjemaet "Krav om fødselspenger" fra trygdekontoret du ser på? Der spør de jo i punkt 1.18 om hvor far jobber, og punkt 5.2 spør om arbeidsgiver utbetaler lønn til far under permisjonen, eller om han skal få penger direkte fra trygdekontoret, og i så fall hva kontonummeret hans er.
Det andre spørsmålet ditt skjønner jeg ikke heller - jeg lurer på om du har et annet skjema enn jeg? Er det skjemaet til trygdekontoret du fyller ut, eller er det et du skal gi til arbeidsgiveren din? På trygdeskjemaet mitt står det ikke noe om 80% eller 100% i forbindelse med fedrekvoten, det står bare i punkt 3.6 "Oppgi planlagt tidsrom for fedrekvoten". Men bortsett fra det, så må jo faren ha samme dekningsgrad som deg, så dersom du har et valg der, så må det jo bli 80%.
Har nok et annet skjema, ja!
Fikk det fra arbeidsplassen, men nå ble jeg litt i tvil om jeg trenger det skilpadda også snakker om???
Skal ikke være lett, dette, nei!
fabel
Det skjemaet du fikk fra arbeidsgiveren er for å "bekrefte" din lønn + skatt. Det skjemaet må du sende inn i tillegg til "Søknad om fødselspenger". Skjemaet kan du enten få på trygdekontoret, eller gjennom internett; www.trygdeetaten.no
(Husker ikke helt hvor, men hvis du klikker på skjemaer/blanketter, å blar nedover kan du laste hjem et skjema som heter "Søknad om fødsels/adopsjonspenger". (Det er i .pdf format, så du må ha Acrobate reader for å kunne åpne det).
Lykke til!:)
:blush: :blush:
Heh.... tusen takk for hjelpen! Uten dere hadde jeg vel risikert å ikke få penger i det hele tatt, er ikke sååå lett å vite at det er flere skjemaer som skal sendes :bonk: :bonk: :bonk:
Nå får jeg fylle ut skjema til trygdekontoret i en fei :)
Takker for oppklaring nok en gang :o
fabel 31+4
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.