PDA

Vis full versjon : Nå er jeg lei

Moniq
11-06-2003, 08:10
Nå begyner jeg og bli lei, kl er 5 på natten, og jeg har som vanlig gitt opp og sove pga halsbrann. Den vanlige halsbranden jeg hadde før har nå gått over til oppstøt og brekninger med magesyre, og det er ikke bare om nattet, men hele døgnet. Våkner om morgenen, halsbrann. Får kaset i meg masse melk og det hjelper ett kvarter, prøver og ikke spise alt for mange Frutin, for de må jeg spare til natten. Går med en del pin upp og andre ting, går og halvbrekker meg hele dagen. Så er det klart for middag, noe annet enn brødskive med masse melk, begyner og grue meg mens jeg lager den, larer ett par biter, og så er det og kaste innpå med frutin is og melk igjen. Sånn går det helt til det er på tide og legge seg. Svelger litt tankrem som tar det værste, etter en 5-6 frutin sovner jeg, våkner i 3 tiden igjen, 7-8 frutin og melk og is og det jeg finner, men nå er det ingenting som tar knekken på det, bare og stå opp, det blir værre av og ligge. Og sånn går hele døgnet for meg. Hvet jeg er heldig for alle plagene jeg har er plager rettet mot meg, som bekkenløsning, leggkramper, vann i kroppen ryggvondt og alt det der, jeg har jo så vidt jeg vet ett friskt barn,(bank i bordet), og da har jeg jo egentlig ingen ting og klage over, men noen ganger kan det liksom bli nokk alikevell:uff:

fomle
11-06-2003, 10:52
Huff da hørtes ut som første svangerskapet mitt det der.

:stakar: :stakar: :stakar:

Da levde jeg på melk, gaviscontyggetabletter og satt og sov i senga (noe som sef ikke var godt for bekkene).

Har ingen annen trøst enn at det blir litt bedre når babyen synker ned og fester seg.....

Bimbeline
11-06-2003, 11:10
Hold ut! Det går over etter hvert, uansett hvor ille det er. Og du HAR lov til å synes synd på deg selv. Det er ingen som sier at du skal ta imot alle plagene uten å kny selv om du er gravid! Selv har jeg fått bekkenløsning nå, er i uke 11 og ser virkelig frem til alle smertene de neste 29 ukene. Og ja, jeg synes synd på meg selv og det mener jeg at jeg har all verdens rett til.

Petterine
11-06-2003, 11:28
med ønske om god bedring!!!

31-6

Hedda
11-06-2003, 17:24
Jeg får halsbrann av melk, jeg. Jeg er kanskje veldig unormal, men brunost og melk gir meg forferdelige, sure oppstøt :(

Hvis man er laktoseintolerant eller noe sånt skjer vel det. Det kan ikke være derfor du har det så ille, da? At du rett og slett får i deg for mye melk...

Jeg er kanskje helt på jordet:)

Annie
11-06-2003, 23:26
Nå aner ikke jeg hva Frutin er, men jeg anbefaler i alle fall å prøve med noe a la Afflurax fra apoteket. Dette er IKKE et syrenøytraliserende middel, men rett og slett tyggetabletter som produserer et skum som legger seg ØVERST i magesekken og dermed forhindrer syra fra å komme opp i spiserøret. Definitivt verdt et forsøk! Jeg ville også kuttet ut melken, og eventuelt prøvd med vann i stedet. Melk kan faktisk i mange tilfeller lindre på vei ned spiserøret, men skape mer syre i magesekken.

God bedring!