PDA

Vis full versjon : Vogn igjen.......

Bulle
11-06-2003, 13:52
Hei jenter!

Ja, da var det min tur til å begynne å sette meg inn i vognjungelen...

Har lest til øyet har blitt stort og vått på disse sidene, og det har jo hjulpet endel da. Taurus, du har bestilt OnetreeHill så jeg, den var stilig! Har vært og sett litt på både den og den til Emmaljunga med to myke bager i.
Det jeg lurer på er: barna blir jo sannsynligvis født i okt/nov, så det er vinter det første halvåret nesten. De bagene til OnetreHill vogna så veldig smale ut? Vil det være plass til alt som skal holde barna varme på vinteren?
ER det ikke praktisk med to bagger da? At man kan bære barna hver for seg rundt om kring? Eller er det noen som vil anbefale en bag? Blir smågal av alle mulighetene! Onetreehill vogna frister for da trenger vi kun EN vogn, og så er den mye lettere enn Emmaljunga sin. Tar veldig gjerne imot tips! Er det noen som vet om det er billigere å handle vogn/utstyr i Sverige?

Ha en fin dag! :)

Hildur
11-06-2003, 14:17
Forstår godt din frustrasjon! Har tenkt alle de samme spørsmålene selv... Vi har i alle fall endt opp med en brukt Emmaljunga dypvogn. Erfarne tvillingmammaer har fortalt meg at den første vogna har man veldig kort tid uansett fordi det blir for tungt, og så vil man heller investere mer i den neste vogna. Selvom forhandler reklamerer med at man bare trenger èn vogn de første årene, så viser virkeligheten seg ofte å være en annen. Vi valgte dypvogn fordi vi ville ha barna samlet, og fordi mye ekstrautstyr bidrar til økt vekt. Aberet med èn stor bag er at det ikke er så lett å bære barna med seg rundt omkring, inn på kafèer osv.

Når det gjelder shopping i Sverige tror jeg nesten det er like dyrt som her, - i alle fall for vognene. Tilbehør er noe billigere tror jeg. Vi tenkte vi kanskje kunne få igjen momsen, men det var bare hvis vogna kostet mindre enn Nkr 6000,- Og de tvillingvognene er gjerne dyrere enn det.

Blir spennende å høre hva du velger.

Taurus
13-06-2003, 15:59
Akkurat av den grunnen du skriver om her, har vi valgt one Tree Hill sin doble bag. Da har de større plass. Jeg syntes også de enkle bagene var noe smale, dessuten må det jo være mye behageligere for de to små å ligge sammen i vinterkulden.
Dette med å kunne bære bagene rundt tenkte vi mye på, men fant ut at siden vi ikke kan bruke bagene i bilen uansett, vil vi sjelden få bruk for å løsne bagen for å bære dem rundt, og da får vi i så fall være to som bærer den ene store bagen. Bilsetene vi har fått tak i, har et stort håndtak, så da bærer vi dem heller rundt i disse.
Her tror jeg du må se på behovet dere har, hvordan dere "lever" sånn i hverdagen.

Lykke til med valget.

Klem fra (29+5)

Christine Høst
17-06-2003, 13:00
Ser det er flere av dere som tenker på eller har denne vognen. Skal selv bruke den til en baby og en jente på 16 mnd. Jeg har fått den demonstrert i butikken og jeg synes det ser ut til at den enkle bærebagen er veldig klønete å feste... Er det noen av dere som har noen tanker om, eller erfaringer fra dette??

Christine:???: