PDA

Vis full versjon : Kynnere..?

Tidl bruker
11-06-2003, 19:57
Sitter her med vondt i livmoren/underlivet - sånn at det er vondt når jeg går.. har ikke kjent dette før nå. Lurer litt på om det er kynnere? Kan noen av dere erfarne hjelpe meg her..
blir jo litt bekymret..

(har ikke kjent noe stramme seg som jeg har lest..)

solstrålen
11-06-2003, 20:03
Kanskje det bare er livmoren som vokser? Hvis du har kynnere, stramer hele livmoren seg til en hard ball, og det kjennes tydelig utenpå magen. Det er ubehagelig, men ikke vondt.

Blir det for gale kan du jo kontakte jordmor. Hun er alltid der for å gi råd og veiledning, vet du:stakar: Lykke til!!

agre
11-06-2003, 20:16
Det kan ikke være bekkenløsning du kjenner da? Hvis du kjenner det ekstra godt når du rører på deg??

Tidl bruker
11-06-2003, 20:19
Jeg har kjent stikninger vedr. at livmoren vokser før.. det er det ikke... Når jeg sitter, merker jeg det ikke. Bare når jeg reiser meg opp. Føles liksom som om livmoren veier ett tonn omtrent...

Annie
11-06-2003, 23:18
Men du kjenner ingen forskjell på "konsistensen" på magen utenpå? Ikke hardere? Da er det nok ikke kynnere du har.

Den tyngdefølelsen du snakker om, det kan ikke være blærekatarr eller noe, da? Men underlig at den bare skulle komme når du står og går, da. Hm. Nei, jeg hadde nok spurt jordmor ved første anledning, jeg.

Filifjonk
12-06-2003, 00:57
Kan du være litt mer spesifikk i din beskrivelse av mageondet ditt? Er litt vanskelig å sette fingeren på hva det kan være når du er så diffus. Hvor i magen har du vondt? Er det krampeaktig? Er det murring? Er det konstant over lang tid, eller kommer og går det? Er det noe tidspunkt på døgnet som er verre enn andre? OSV...

Tidl bruker
12-06-2003, 12:16
Skjønner at det var litt dårlig beskrevet her.. men kan ikke gjøre det annerledes. Ingen murring, bare en sånn dump smerte. Det gikk over i går kveld. Men har hatt det litt på morgnen nå. Skal til JM om en uke, så jeg får spørre da hvis det ikke blir verre.
Takk for hjelpen hvertfall alle sammen..