Vis full versjon : Jeg er syk!!!! Trenger svar! HASTER!!!
K@roline
12-06-2003, 11:27
Sitter her og føler meg ikke bra i det hele tatt. Klarer nesten ikke å svelge, føles ut som jeg skal svelge en ball. Skikkelig dritt... Søsteren og typen min har akkurat hatt streptokokker, jeg har også hatt det før, så det kan godt tenkes at jeg har fått det. Det store spørsmålet mitt er da: koster det penger å gå til legen når det ikke gjelder graviditeten, eller er det kun gratis når det gjelder graviditeten? Jeg MÅ komme meg til legen i dag, men får ikke penger før over helgen. Takker for alle svar!!!
Du får sikkert beløpet på en faktura så du kan betale det oer helgen. Om du må ha medisin på respet., er jeg usikker på om apoteket kan gi deg faktura da...?
Det er nok gratis bare for svangerskapsrelaterte plager og kontroller tror jeg.
God bedring!
:stakar:
Hilsen Vimsen
Angelique
12-06-2003, 11:45
Jeg har vært hos legen med andre ting enn svangerskapet og da koster det penger ja.
Vanlig konsultasjon det!
Men de fleste legesentre kan gi deg en bankgiro.
Det er vel verre med apoteket dersom du må ha medisiner
Tror ikke du får en bankgiro der
Du får ha god bedring!!
kengumamma
12-06-2003, 11:47
karoline!! gå til legen med engang! tenk om det er streptokokker?? jeg har ofte fått regning og den har du to ukers bet.frist på
:klem: kenguen
kengumamma
12-06-2003, 11:49
og skulle det være krise på apoteket så kan du legge inn en brukerkonto der.. jeg var engang med et apotek og jeg fikk komme igjen og betale. de har da alt på data? bare husk og ha med deg legitimasjon :D
K@roline
12-06-2003, 11:55
Tusen takk for svarene!!! :klapp: :klapp: :klapp: Jeg er livredd for at det ER streptokokker, det er jo ikke et helt sunt virus akkurat. Uff... Får håpe det går bra...
kengumamma
12-06-2003, 12:04
har du ringt og fått deg time? *mase.mase*
K@roline
12-06-2003, 12:23
Ja, fikk ringt å bestilt time. Har nå time kl. 10:15. Skriver tilbake å forteller hvordan det gikk når jeg kommer meg hjem igjen. Må skynde meg nå, må ta bussen som går 09:55. Snakkes da!!!
:findag: :findag: :findag: :findag: :findag: :findag:
Jeg var til legen forrige torsdag fordi jeg hadde streptokokk A infeksjon i halsen.
Har gått på Ery Max antibiotika og er helt fin igjen...
God bedring...
Jeg betalte ikke, men kanskje fordi jeg tok opp bekkenløsnings problem og fikk henvisning samtidig?:???:
Maya30:findag:
Andrea_mor
12-06-2003, 14:15
Har det gått bra hos legen?
Håper det da:)
:mervink:
11+1
Chickxsy
12-06-2003, 16:43
Fra apotekloven (http://www.lovdata.no/all/hl-20000602-039.html) paragraf 6-2 : "Leveringsplikten gjelder selv om betaling ikke medfølger og sikkerhet ikke stilles, hvis apoteket på resepten eller på annen måte er underrettet av behandlende lege eller tannlege om at legemidlet behøves straks. "
DVS: du har krav på å få utlevert medisin, om du så må få regning på den...
(selv om jeg i hovedsak tror det gjelder livstruende ting... vet ikke om streptokokker kan være livstruende jeg? for den lille kanskje?)
Håper alt står bra til med deg, og at du har vært hos legen. Når jeg sier står bra til, mener jeg at jeg håper du har fått sjekket hva som feiler deg, og at du behandles for det....:p
God bedring i alle fall :stakar:
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.