Vis full versjon : Unrinveisinfeksjon
Solvrune
13-06-2003, 21:13
Hei
Jeg er gravid i 11 uke, og har slitt med urinveisinfeksjon i 5 uker nå.
Går nå på kur nr 3. Denne gangen fikk jeg ikke Selexid, men noen annet. Disse blir jeg sikkelig kvalm av på toppen av at jeg er kjempe forkjølet.
Er det noen her som har råd, før jeg blir gal?
Solvrune
Menstermin: 9 januar
Ultralyd: 08.08.2003
Tidl. bruker
13-06-2003, 21:18
Viktig at du drikker surt når du har urinveisinfeksjon. Appelsinjuice, vann med sitron osv. Drikk mye, også viktig for å få god gjennomskyll av nyrer og urinveier.
Unngå søtt og sukker, ikke bra.
Drikk, drikk, drikk.
Vann og juice og gjerne tranebærsaft eller -juice - evt tranebærkapsler. Det er også teer på helsekosten som skal hjelpe mot urinveisinfeksjon.
Tiss med en gang du føler behov for det. Ikke press ut urinen, bare la den renne. Deretter lener du deg litt bakover og forover for å se om det ligger igjen noe rest-urin som frigjøres når du beveger på deg.
Husk å tørke deg forfra og bakover etter dobesøk, og gå på do og tiss umiddelbart etter samleie.
God bedring og lykke til!
Angelique
13-06-2003, 22:12
Jeg er nesten kronisk plaget med urinveisinfeksjon og har nettopp avsluttet en kur med Selexid.
Det som hjelper meg er appelsinjuice og tranebærkapsler.
dersom jeg drikker MYE appelsinjuice (1-2 liter ) temmelig kjapt om morgenen når jeg kjenner at infeksjonen er på anmarsj, da pleier den å stoppe.
Du får ha lykke til....det er SKIKKELIG plagsomt og vondt!!
God bedring
Tidl. bruker
14-06-2003, 03:31
jeg sliter også med det ... hvertfall nå når jeg er gravid.. gikk også på selexid i påsken og da ble jeg både kvalm og fikk magetrøbbel.. men det som hjalp var og drikke mye.. det hjalp mot kvalmen og alt.. gikk rundt med vannflasken hele døgnet.. ;)
prøv det..
Hvis du drikker juicen om kvelden ETTER at du har tisset, virker den på blæra hele natten. (hvis du da ikke småskvetter hele tiden da). Lykke til
Drikk masse VANN og tranebærsaft skal være veldigt bra, samme med kultura eller youghurt naturell.
Lykke til håper du blir kvitt det:klem:
35+1
Andrea_mor
14-06-2003, 15:59
Drikk grapefrukt juice sammen med tranebær kapsler...det hjalp litt på meg!!
Jeg er også veldig plaget med UVI, men i mitt forrige svangerskap var jeg ikke plaget i det hele tatt!:D
Håper jeg slipper det i dette svangerskapet også!
Husk å være varm på beina og tørr i håret.
Og tisse etter samleie:kidoki:
:mervink:
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.