PDA

Vis full versjon : trykk i magne

Solvrune
14-06-2003, 13:11
Hei og hopp
Jeg har nå fått press nederst i magen og i sidene, noen som har opplevde lignende før?
Jeg er i uke 11 nå bare med barn nr.2.
Er så redd det har noe med urinveisinfeksjonene min å gjøre se.

Magen min er liksom blitt så hard den siste uken også se.hmmm....er bekymret kan man si.

Håper noen kan hjelpe meg

Solvrune

Menstermin: 09.01.2004

UL: 08.08.2003

2001
:storeb:

Loop
14-06-2003, 13:20
Det høres kjent ut. Magen din begynner jo å vokse såpass nå at magemuskler må vike vei og livmora strekkes og presser seg plass. Livmora er også blitt tykkere og full av blod. Min mage kjennes også stram og til tider kan jeg også kjenne stikkinger og press alle veier. Det med press nedover kan også være begynnene tegn på bekkenløsning, men det trenger det jo ikke å være. Hvis en urinveisinfeksjon blir forverret kjenner du det med smerter nederst i ryggen, bak nyrene, Tror du ikke vil være i tvil dersom det er det du har, men for meg høres du helt normal gravid ut. Fremover nå vil vi nok kjenne mye til "Vokseplager" av ymse slag. Symptomene dine alene ville ihvertall ikke jeg har vært noe bekymret for, men blir det forverret er det jo lurt å alltid sjekke ut med lege.

Andrea_mor
14-06-2003, 13:30
Det virker på meg at det har med at livmoren som vokser. Jeg er 11 uker og 3 dager på vei, og magen min er ganske hard nederst i magen:)
En UVI kjenner du det garantert når du tisser (noen kjenner det jo ikke)
Er du i tvil, kan du jo dra på apoteke og kjøpe en UVI test. Det er noen apoteker som selger det. Bl.a. Apotek1.
"Kvinnens helse" tror jeg den heter.
Da finner du i hvertfall ut om du har UVI eller ikke:)

:mervink:

11+3