PDA

Vis full versjon : Englene mine kom så alt for tidlig...

elliepellie
15-06-2003, 16:08
Da jeg var 23 uker på vei ble jeg innlagt på Ullevål, jeg hadde begynt å lekke fostervann... Legene forberedte meg på at jeg måtte ligge der tiden ut, men at jeg kunne være heldig og unngå fødsel i mange uker til. Ultralydene ga oss gode håp om at tvillingene våre ville greie seg. Begge to hadde godt med fostervann rundt seg, og hjertene banket så fint.

Etter bare to uker på sykehuset fikk jeg rier... Jeg ble sendt inn til legen som oppdaget at jeg hadde fått infeksjon. For å redde både meg og babyene, kunne vi ikke annet enn å la fødselen gå sin gang.

Rebecca kom til verden 04.41 9.juni, etter bare to pressrier. Jeg fikk ikke sett henne, men hørte hennes spede gråt. En barnepleier stod klar og løp av gårde med henne til kuvøsen. Jeg var helt hysterisk, men måtte roe meg ned for å konsentrere meg om tvilling2. Riene uteble... de ga meg drypp og presset på magen, men riene kom bare ikke. Babyen lå i sideleie og legen prøvde å dra henne i føtter og armer, men turte til slutt ikke mer. Det føltes som han dro de av henne, sa han. I full fart ble jeg sendt opp til operasjonsstuen hvor jeg ble lagt i narkose. Utrolig nok fikk jeg rier akkurat før de skulle ta snittet, og klokken 05.15 kom vesle Nadia til verden.

Da jeg våknet opp fra narkosen satt sambo ved min side. Han sa jeg måtte være sterk... Lille Rebecca måtte gi opp kampen mot døden bare to timer etter fødselen... Den tapre lillesøsteren kjempet for livet nede i prematuravdelingen. Hennes situasjon var likevel stabil, og det var relativt gode muligheter for at hun skulle overleve. Nadia var en veldig sterk liten baby.

To døgn senere vandret Nadia opp til storesøster.

Vi fikk holde henne da sykepleierne skrudde av respiratoren. Hun døde i armene våre. Pga alle blåflekkene hun fikk under fødselen, virket ikke blodtrykket slik det skulle. Medisinene hun fikk fungerte kun en stund, for at så blodtrykket sank igjen og igjen. Hadde vi fortsatt å gi henne medisiner, ville hjernen tatt så stor skade, at livet likevel ikke ville vært levelig for henne.

Vi fikk stelle Nadia og kledde henne i bittesmå klær. Da hadde vi også Rebecca hos oss. I disse dagene fikk vi ha både Rebecca og Nadia inne hos oss så mye som mulig. Vi fikk, på vår måte, bli kjent med jentene våre, og det var så uendelig godt. Vi fikk holde de, kysse de, stryke de, kjenne huden og nærheten. Snakket med de, levde livet for dem.

Et godt minne er også da storebror fikk hilse på lillesøstrene sine. Han prøvde til og med å gi lille Rebecca sjokolade :) Han var så naturlig mot de, ga de kos og sa navnene deres.

Lukker jeg øynene kjenner jeg lukten av de, kjenner huden deres. Gud, som jeg skulle ønske jeg kunne holde de igjen!!

Fredag holdt vi jentene våre for aller siste gang, i kapellet. Vi kledde de i like kjoler og smykker, og la de tett i tett sammen i den lille hvitmalte kisten. Hånd i hånd. Det er godt å tenke på at jentene våre nå er sammen, som to engler... lekende, leende, dansende... Sammen, som de var i mammas mage.

Tirsdag er det begravelse. Hvordan jeg skal klare å sette på kistelokket for siste gang, er en ufattelig vond tanke. Tenk at jeg aldri mer skal få se de og ta på de!

Heldigvis har vi hverandre, og ikke minst Gabriel som trenger oss. Og vi vet at Rebecca og Nadia titter ned på oss og passer på oss. Når tiden er inne får vi alle sammen møtes igjen.

Ankat
15-06-2003, 16:17
Å kjære deg, så grusomt! Så vondt å lese. Skulle ønske det var noe jeg kunne gjøre for å lette sorgen for deg!:leiseg:
Klem fra Ankat

Annie
15-06-2003, 17:49
Gratulerer som tvillingmor, Elliepellie. Så forferdelig å høre om den alt for tidlige fødselen - og så trist at de begge måtte forlate dere. Håper inderlig at dere får bra oppfølging og støtte i tiden framover - det trenger dere!

Tidl. bruker
15-06-2003, 18:01
:leiseg:

Tidl. bruker
15-06-2003, 20:17
:stakar: :stakar:
Kjære Elliepellie!
Føler med dere i sorgen. Ta godt vare på hverandre, og jeg håper dere får god hjelp og oppfølging fremover.:leiseg:

Taurus
15-06-2003, 21:12
:leiseg: :leiseg: :leiseg: :leiseg:
Jeg har ikke ord.........

Klem fra

Hildur
16-06-2003, 01:39
Dette er det tristeste jeg har lest på lenge...
:leiseg: :leiseg: :leiseg:

Klem fra Hildur

*Lolita*
16-06-2003, 02:03
så trist så uvirkelig :leiseg: :leiseg:

Tankene mine er hos dere alle sammen....

:stakar: :leiseg:

Magedutti
16-06-2003, 02:58

Dette var fryktelig trist å lese :leiseg:

Mine tanker går til deg i denne tunge tiden :stakar:
Kan bare forestille meg hvor tungt dette er for dere :stakar:

:stakar:

Bulle
16-06-2003, 15:50
Så ufattelig vondt!

Ta vare på hverandre i tiden fremover.

Mange varme klemmer.

Elinmor
16-06-2003, 15:55
:leiseg: :leiseg: :leiseg:
Har ikke ord.
Kan bare si at du er utrolig flink til å skrive ned hvordan du har det.
Godt at dere har Gabriel som trenger derer.

mange :stakar: :stakar:

Anki
16-06-2003, 16:32
Tårene bare renner og renner...ord blir så fattige :leiseg:
Ta vare på hverandre.

Varm trøsteklem fra Anki

Blåklokke
18-06-2003, 12:49
Kjære deg!

Dette var fryktelig vondt å lese, samtidig som jeg synes du skriver utrolig vakkert om de to små jentene dine og resten av familien din. Jentene dine har både hverandre og en fantastisk flott storebror, og vil selvfølgelig alltid ha dere foreldre som elsker dem. Det er så vanskelig å finne ord...

De varmeste tanker fra Blåklokke og samboer.

Benedicte
24-06-2003, 02:21

Tenker på dere...

Tidl. bruker
25-06-2003, 15:38
åh gud så trist... jeg kondolerer så mye.. er så lei meg ...:stakar: :stakar: har ikke ord som kan trøste deg er jeg sikker på... ble helt dårlig da jeg leste om din opplevelse.. tårene stopper ikke.. :leiseg: :leiseg: :leiseg:

Matrix
25-06-2003, 16:04
Mine dypeste kondolanser. :trist!:

Ceni
25-06-2003, 16:18
så grusomt
:leiseg: for dere...

Magica
26-06-2003, 00:08
Dette var virkelig trist, ta godt vare på hverandre nå i sorgen. Livet er så urettferdig noen ganger, det skulle ikke vært lov.

gunhild
26-06-2003, 00:24
Dette var grusomt leit å lese! Jeg har fulgt med dere her inne på sm. og dette var så leit at jeg finner ikke ord for det!

dere har min aller dypeste medfølelse, og varme tanker i tiden fremover, hvor dere får ta best mulig vare på hverandre.

Gunhild, mamma til:storeb: :baby: :baby:

Nina
26-06-2003, 00:44
:leiseg: :stakar:

Rubine
26-06-2003, 01:14
Jeg leste om deres triste opplevelse i går og har tenkt mye på dere i dag :(

:leiseg: :leiseg:

LilleMark
26-06-2003, 02:37
Uff så trist :leiseg: :leiseg: :stakar: :stakar:

Moniq
27-06-2003, 06:04
Jeg tar ikke lett til tårene, men nå kom di frem i øyekroken:leiseg:
Sender deg og dine de dypeste kondolanser, værden er bare så urettferdig:leiseg:

beth
27-06-2003, 14:21
Så vakkert du forteller om de to små englene dine, som desverre måtte forlate dere så alt for fort. Det var uendelig trist å høre om de korte dagene dere fikk sammen. :leiseg: :leiseg: :leiseg:

Ta godt vare på hverandre, og på snille, lille Gabriel. Håper dere finner trøst og støtte hos hverandre i tiden som kommer!

Sender masse :stakar: , tanker og medfølelse.

Andrea_mor
29-06-2003, 00:03
:leiseg::leiseg: Noe så grusomt:leiseg:
Kondolerer så masse:leiseg:
Englene deres har det fint i himmelen sammen:klem:

kengumamma
29-06-2003, 01:08
femte gang jeg sletter svaret mitt..... Greier ikke og finne gode ord for dere.

Tenker på dere fem!

:klem: fra kengumamma

Klikken
29-06-2003, 18:03
Ord blir så fattig. Men jeg føler med dere og tenker på dere.

Klikken