Vis full versjon : Og Miro på legekontroll
Heia:vink:
Jeg har vært hos legen, og jeg er så stolt:kry: For jeg har IKKE lagt på meg på èn uke. Det er første gang i svangerskapet jeg ikke har gått opp noe i det hele tatt. Jeg er så glad:klapp:
Først så regner de fra UL termin, så i dag var det 38 uker.
Vekten sist gang viste, 90,5, vekten denne gang viste 90,5:D
Ellers så er alt fint, urinen var negativ, BT er fortsatt stabilt på 120/85, og Hb er på 13,2 som hun syns var fint.
SF målet har også stabilisert seg, 38 cm denne uken også.. puh:p
Men kjære jenter, jeg spurte legen jeg, om hun kunne f.eks. si om lille snupp ble stor eller ikke. Hun kjente, og kjente så sier hun, vel, han blir iallefall ikke en liten pingle..hehehe:lol: Hun tippet til rundt 4 kilo hvis jeg gikk til termin. Hun sa at hun regnet ikke med at det ville være over 4 kilo, fordi hun hadde sett mange store mager i sin karriere og jeg var da ikke sååå stor. Så da bare krysser jeg fingrene.
Hodet var jo selvfølgelig ikke festet ennå, men nede i bekkenet er det iallefall. Nå må han se å skjønne hva han skal gjøre for noe altså:bonk: Da sier hun at regn med å gå over, det er bedre det ennå regne med å få før. Dessuten så kan det være at han ikke fester hodet før fødsel heller sier hun.
Så det var min oppdatering. Nå har jeg tenkt meg til byen (tror jeg), må ha lampeskjerm til lampen i vindu på rommet til lille snupp. Samtidig har jeg jo så god tid nå tror jeg. Jeg kommer til å gå langt over jeg, det skal jeg vedde for:uff:
:findag:
:klem: Fra Miro T-19
Polyanna
13-08-2002, 15:34
Miro:
Så FLOTT! Ikke så rart, selvfølgelig, mange av de kiloene som har kommt er jo vannkilo, og det er vel en fysisk begrensning på hvor mange vannkilo kroppen klarer å ta opp??:p
Hos meg har det også stabilisert seg veldig i det siste (veier meg hjemme hver dag, jeg da, hysterisk som jeg er, så her er det stålkontroll....), så vi får håpe at det begynner å flate ut nå...
Jeg spurte forresten på NM hvor mye folk gikk ned på sykehuset, og det ser ut til at de aller aller fleste har gått ned sånn 10-12 kilo, ihvertfall, så det hjelper jo!:) (Det var selvsagt noen som bare hadde gått ned 5-6 kilo også, men det NEKTER jeg å høre på...;))
Kos deg i finværet!:)
Hei Miro!:D
Så flotte tall da!!! Jeg :klapp: litt for deg jeg!
Forstår at du tenker endel på dette med kilo og vann og ikke og alt sammen. Det er ikke morro når man føler at man har lagt på seg så altfor mye, men det går nok bra dette tenker jeg. Nå kan du meget vel stå nærmest stille på vekta frem til den lille kommer. Det er mange som opplever det;)
Dette med SF mål og hvor stort barn....det er så forskjellig det der. Nærmest håpløst å få noen indikasjon på hvor stor:baby: man egentlig har i vente. Da jeg gikk med nr. 1 hadde jeg et SF mål på 43 cm mot slutten av sv. skapet. Ut kom en jente på 4440gram.
Med nr. 2 var SF målet der hvor du er nå. 38 cm. Ut kom en gutt på 4420gram. Altså....ja. Du kan se selv:???:
Men en over gj. snittet har du nok der inne tenker jeg. Det spørs bare "hvor" over gj. snittet liksom:D Blir nok bra uansett!
Høres kos ut med tur til byen og kjøp av litt småtteri nå. Skulle mer enn gjerne ha gjort det jeg også, men det har jeg gitt opp tanken på. :p
Ønsker deg en fortsatt :findag: og en god kveld! Kos deg så masse du kan!
Hei Miro ;)
Gratulerer med kjempefin kontroll! :klapp: :klapp:
Er i likhet med deg opptatt over kg, at det ikke skal renne for mange på. Ser mange som sliter i mnd etterpå og kanskje år for å bli kvitt dem igjen.
Selv har jeg "bare" lagt på meg 6 kg, og heller ingenting på de siste ukene. Satser på at det holder seg likedan til termin.
Det er jo ikke om å gjøre å få flest av dem?
Fint du er i form til å løpe rundt og shoppe til babyen, det er mange som sitter stille de siste uker. Tungt å gå osv...
Her er også formen fin :D
:findag:
Klem Anne M + lillegutt 33+4 :baby:
Hei, Miro :)
Vi veier nesten like mye nå, du og jeg...men du har større mage enn jeg har..SF målet mitt var 33 i går på kontroll :eek:
Ser at du tok sjansen på å få en profesjonell vektvurdering mens du var på kontroll i dag....synes nå det virker litt rart, jeg da....å kunne kjenne på magen og vite hvor store barna er...du har jo i tillegg morkaken i forkant og sånn...har ikke det noe å si det da??
De får nå styre og stelle som de vil for min del, har jeg bestemt meg for. Så lenge formen min er noenlunde grei å ha med å gjøre og at babyen min spreller og forteller mammaen sin at alt er greit der inne så har jeg det i grunnen fint :klapp: :klapp:
Ellers så var det jo en flott kontroll da....deilig å ikke ha lagt på seg...kan fort være at det dårlige været har gjort til at kroppen din ikke har samlet så mye vann siste uken. Håper at det fortsetter slik :kidoki:
Hodet på den lille fester seg nok i tide skal du se...egentlig så er det jo bare bortkastet tid.....det skal jo "løsne" når det skal ut likevel....merkelig hvor mye de skal finne på de små før de skal ut :latter:
Ha en flott kveld i alle fall og kos deg med Miromannen og magen
klem fra Mormona T-19
Hei Miro !!! :)
Så fin kontroll da :klapp:
Jeg vet flere som har fått en "vurdering" av vekt fra lege/jordmor der de har tatt fullstendig feil.
Ei venninne fikk beskjed om at babyen var liten, han var 3850! Ikke så veldig lite da.
Tror ikke noe på disse vurderingene.
Til og med på sykehuset der de driver med proffisjonell vurdering sier de at det er ekstremt vanskelig å vurdere vekt.
De har en feilmargin på hele 500 gram. Og det er jo mye på de små babyene.
Ellers virker der jo som om alt er bra med deg og den lille.:)
Det er jo ikke lenge igjen til :birth: nå..
Vannvittig at du skriver T-19 !! Synes vi nettopp skrev 12+5 jeg ;)
Kos deg videre!:vink:
:klem: fra Stini & Lille Håp 35+2
Det var da supre tall da, Miro. :klapp: :klapp:
Og du - så flott at du ikke har gått opp noe da!!
Det er så rart denne gangen. SF-målene er helt på streken, mens guttene mine har vært langt over streken. Begge gutta var godt over 4 kg, mens denne lille kanskje blir en ny opplevelse?:???:
uansett størrelse; det er godt å se at alt står bra til der inne.
:klem: fra Linmom, 35+1
Så fine tall Miro !!
Og grattis med null-vektøkning ;)
Høres greit ut at de ikke "tipper" seg til størrelsen jeg
Jeg var på UL for en uke siden og gynekologen tippet vekt 3250 g
Men jeg vet nå ikke jeg... :)
Kos deg med magen . Min er også stor SF mål på 36 nå :)
Klemmer
Vimsen
Hei!
Dette minner mye om meg selv! Hadde heller ikke gått opp noe på siste legekontroll, og det var første gangen! Nå er det snart to uker siden, og ifølge vekten her hjemme har jeg gått opp en halv kg, og det er jo ikke ille. Vi veier forøvrig nesten det samme...jeg veier 89,5 kg og har gått opp ca 22 kg....:eek: MEN mye er vann. Så jo bilde av føttene dine :D , og om det er noen trøst så er mine enda verre...:leiseg: Ikke noe artig. Satser på at mange kg bare "renner" bort like etter fødselen:klapp: Har typisk guttemage som sitter helt oppunder puppene og strutter rett ut. Kan ikke se at jeg er gravid bakfra. SF-målet sist var på 36 cm og legen tror babyen blir STOR:uff: Om nå bare den "lille" kunne fatte at han skal finne EXIT og skli lenger nedover!!! Blir nok gående på overtid jeg også...
:findag: Klem Frida T-25
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.