Vis full versjon : Har dere bestemt navn enda?
Kanskje litt tidlig, men her har diskusjonen vært igang siden lenge før jeg ble gravid :)
Samboeren min er sikker på at det blir en gutt til og da skal han visst hete Niklas har han bestemt :) Er forsåvidt enig med han, prøver å komme med andre navne forslag, men til liten nytt, enten er de for femie eller så er det en eller annen han kjenner med det navnet :) Så det blir vel Niklas om et blir gutt.... :baby:
Men jente navn der er det mye værre... syntes det er kjempe mange fine jente navn, har prøvd å lage en liste over navn jeg syntes er fine og noen som jeg syntes er greie, sikkert 30 navn på den liste, men samboeren min har strøket ut nesten alle, står vel igjen med Celine, Anniken, Eline, Amalie og ett par til tror jeg, men det er ikke noen av de han syntes er veldig fine, for han syntes Victoria er fint, men det syntes ikke jeg... og jeg syntes MAthilde er fint, men det liker ikke han :p Så her blir vi ikke helt enige.... tror det heller mest mot Celine.... Men det er det jo så mange som heter nå...
Men det er heldigvis mange måneder igjen og bli enige på, og kanskje dukker det opp enda flere alternativer :)
Med førstemann var vi helt enige, visste at det ble gutt og han har hetet Christoffer siden vi var på UL i uke 17.
Hva med dere da??
Tidl. bruker
14-09-2002, 17:06
Ja, det diskuteres jevnlig. :)
Sambo er overbevist om at det blir en liten gutt, jeg har jentefølelse. Vi har diskutert mye rundt Fredrik, Mattias, Sebastian og Hanna, Ingrid, Sofie, Frida.... Vi klarer liksom ikke å bestemme oss. Varierer fra dag til dag, time til time og minutt til minutt.. Heldigvis er det jo et havt år å finne ut av det enda...:p
Klem fra Nilsma og lillevennen:baby:
Har ikke bestemt noe enda men jeg har lyst på ei Tuva, men det uaktuelt sier sambo. Adrian står også høyt på min liste men det er en på jobben til sambo somm har fått en gutt å kalt han det. Å det blir liksom litt dumt synes vi. Da står vi igjen med Vilde om det blir jente og Lukas hvis gutt men jeg har mange fine navn til.. Så vi får se:)
Susette og lille my på 8+6
Nei, vi har ikke snakket om det i det hele tatt. Men så har vi heller ikke snakket ansikt til ansikt siden vi fant ut at jeg var gravid... :p Mannen er i utlandet og tar sine siste eksamener, vi har vært borte fra hverandre i tre uker! :( Møtes først om minimum 8-10 dager...
Jeg tenker en god del på dette med navn, mannen mindre, tror jeg. Guttenavnet har vi nok klart, da jeg var gravid med Hannah (vi visste ikke kjønnet) var det bare ett eneste guttenavn vi greide å bli enige om. Så det blir vel det hvis det blir gutt denne gangen... Av jentenavn har jeg 3-4-5 aktuelle kandidater, men jeg har ikke luftet dem for mannen. Noen av dem ble nedstemt forrige runde, men jeg øyner håp for noen av dem denne gangen... :lol:
Navnene er forøvrig hemmelige for offentligheten... ;)
Jeg har nok ganske klare meninger om navn hvis det blir ei lita tulle :), men det blir verre hvis det er en gutt.. :p
Så hvis dere har noen gode forslag på guttenavn som passer sammen med Philip, så tar jeg imot med åpne armer.. :):)
Nei, tenker bittelitt på det, har snakket enda mindre om det. Har ingen følelse av om det blir jente eller gutt, har jo egentlig ingen følelse av at jeg er gravid engang, så.
Synes jentenavn er lettest, liker spesielt navn som slutter på -a men nesten alle mine favorittnavn er så veldig populære for tiden og jeg vil helst ha et spesielt navn på småtten. Har et spesielt navn selv, og har alltid trives veldig godt med det. Har et veldig spesielt et i bakhånd (hemmelig) som venninner har godkjent men vet ikke om mannen er overbegeistret.
Guttenavn er dødsvanskelige, liker ikke de som er alltfor trauste (Bjørn og sånn) men så blir de fort for jålete også. Eller så er de bare altfor populære.
Godt det er 6 mnd. igjen!
Nope, vi har ikke begynt å diskutere navn enda!
Har min MA ferskt i minnet :( og vil gjerne over uke 12 før vi begynner diskusjonen!
Men jeg har mange fine navn på lur som jeg kan tenke meg; både guttenavn og jentenavn! :p
:findag:
9+1 i dag!
Vi har bare så vidt vært inne på temaet. Storebror heter Jesper og har en kusine og fetter som også har navn som begynner på J. Derfor har vi tenkt litt på å fortsette med J'er, men det er ikke så lett. Mine tanker er: Jenny, Johanne, Jette, Jill, Joakim, Jostein... Men vi har jo god tid da :)
Men det er ikke så lett......særlig ikke så tidlig.
Jeg har ikke noen gutte- eller jente følelse enda....selv om alle andre tror jeg får en gutt :???:
Har drømt tre ganger om en liten gutt med lyst hår, så hvem vet?
Vi er enige om at navnet Sondre står sterkt på en gutt (min mann er "skiboms" vet dere.....Sondre Nordheim og alt det der....) og navnet Sarah står sterkt hvis det er en jente....
Men dette kan godt forandre seg det neste halve året:)
Er egentlig åpen for alle forslag jeg:p
Vi har ikke tenkt "høyt" på navn enda - føler at det er litt for tidlig enda. Vi har ei datter med et veldig "norsk" navn, ikke veldig sært eller uvanlig, så jeg føler at vi må finne et navn til med omtrent samme bakgrunn.
Når jeg tenker på navn kretser tankene foreløpig rundt disse jentenavnene: Ingeborg, Idunn, Inga Gudrun, Guro, Magnhild, Embla, Nora, Astrid, Tora….
Guttenavn: Alf, Jarand, Einar, Jørund, Jørgen, Eivind, Finn, Vidar, Øystein, Endre, Tarald…
Her i huset sliter jeg..
Mannen er HELT fotballgal, og vil kalle gutten (for det er jo gutt det blir visstnok:p ) Ole-Gunnar, Ronny, Alf-inge osv. Han begynte til og med på utenlandske, Maradonna, Allessandro.
Får virkelig håpe det blir jente..
Jeg bare ELSKER navnet Vegard..
men bare jeg hvisker eller kremter det i nærheten av sambo'en blir han blek og får helt breknings fornemmelser :spy:
.. så det er jeg fint nødt til å slå fra meg
(med hensyn til barnets beste) :latter:
Ellers har han fått for seg at barnet ikke skal ha noe
kjedelig og traust navn.. så for hans del er Maximilian :cool:
et absolutt godt navn. Joda greit nok det navnet..
men det må på en eller annen måte passe med våre navn også. Og DET gjør det absolut ikke!! :D
Men jente navn er vi forsåvidt enig om.. men det er VÅR
lille hemmelighet. Enn så lenge !! :klapp:
Bea og hemmeligheten (9+1)
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.