Vis full versjon : Alle mars-damer..
Tidl. bruker
14-09-2002, 17:23
Jeg er bare på en liten sniktur ifra april-klubben jeg..:cool:
Også tenkte jeg jeg skulle høre med dere som har kommet en måned lenger enn meg.. Er det noen av dere, som er førstegangsgravide, som har kjent liv i magen alllerede? :???:
Jeg er så vanvittig spent på hvordan det føles, klarer nesten ikke å vente... Og hvis det nå er slik at noen har kjent liv, hvor langt på veg var dere? Hvor i magen kjente dere bevegelsen(e) Lure lure...
Klem fra Nilsma og lillevennen:baby:
Jeg har kjent litt, men ikke så mye. De første gangene kjentes det ut som noe som skled inni meg. Nå kjenner jeg det endel hardere. Vanskelig å forklare følelsen.
Jeg har kjent den som ligger øverst, flest ganger, jeg har nemlig to- og det er grunnen til at jeg har kjent noe såpass tidlig.
Jeg er på kontroller og ul hver uke, og legene der er iallefall sikre på at det er babyene jeg har kjent, så da stemmer det nok.
Kjenner ikke noe hver dag, langt ifra. Kanksje to dager i uken. Merker mest bevegelser når vi har vært på ultralyd faktisk, så jeg tror at babyene kan merke på en eller annen måte at noe skjer under ul'en. Legene sier de ikke gjør det, men men...
Første gangen jeg kjente noe, er vel ca. 2 uker siden.
Beate, 14+4
Glemte å si...kjenner den ene helt oppe ved navelen. Og jeg vet den ligger der også, for det ser vi jo på ul:) Den andre kjenner jeg ganske mye lengere ned, nesten helt nede ved skambenet. Men denne kjenner jeg mye mindre til. Kanskje det har noe med plasseringen å gjøre..
Jeg har kjent det i en uke nå. Er førstegangsgravid.
Jeg vil egentlig beskrive det som et LITEN finger pirker der fra innsiden... ganske sprø men deilig følelse.
Syrinen 15 eller 16 + ???
Jeg er gravid for tredje gang og har kjent liv tidlig , ca. uke 12. Det kjentes mest som en klump som rører på seg. En deilig klump altså.
I mine to første svangerskap kjente jeg det først i uke 16-18, og det kjentes som bobler i magen! I begynnelsen kjenner du heller ikke liv hver dag, bare så du vet det er normalt! Bevegelsene registrerer jeg like nedenfor eller til høyre eller venstre for navlen.
Du går spennende tider i møte. Gratulerer og lykke til videre.:klapp:
.....første gang, helt sikkert, for 1 uke siden. Da var jeg i uke 15. Jeg kan nok ha kjent følelsen tidligere, men som førstegangs- gravid visste jeg ikke sikker hva det var. Jeg kjente det som en "boble" eller kiling på innsiden halvveis mellom navlen og skambenet på venstre side og det er en deilig følelse! I helgen har det vært ganske aktivt, men det er nok fordi jeg har stresset litt rundt....
Det er bare å glede seg! :p
Klem fra oss
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.