Vis full versjon : Når vannet går....
Jeg er som dere sikkert vet, helt grønn på dette her....:bonk:
Dersom hodet har festet seg, har jeg lest at det fungerer som en slags "propp"..... Men hvordan kan man da merke at vannet går? Hvordan kan man evt. skille på det og slim i truseinnlegget? Spesiell farge? Lukt?
Kos :gal2: Puncky T-20
Godt spurt, sist fødsel så gikk vannet mitt uten at odet var festet og før jeg hadde rier.
Men jeg kan tenke meg at det kommer nok litt vann, for det ligger jo noe fostervann foran hodet også:???:
Og så kommer resten når babyen presses nedover fødselskanalen? Litt om litt.
sender pinnen videre jeg til noen som har "peil" på det her;)
Verdande
14-09-2002, 20:59
Har vel heller ikke peiling, siden hodet ikke var festa. Så det kom mye. OG slik bilr det vel denne gangen også om vannet går.
Men synes å ha lest at dersom man er i tvil, man blir f.eks litt våt, så skal man ta på seg et bind. Blir bindet tungt så lekker man trolig fostervann. Det skal være klart og lukte litt emment.
Dersom det er farge på ( grønnlig) bør man kontakte fødeavd med engang. Da har troolig babyen bærsjet på seg!
Men kanskje neon andre har mer peiling...?
Hei, sist da vannet gikk på meg rant det litt langs lårene i det jeg stod opp om morgenen. Ikke mye, men nok til at jeg skjønte hva det var. Hvis du er i tvil sier legene at du skal ta med et bind som er vått til undersøkelse, så ser de straks om det er fostervann. Så lenge hodet er festa er det ikke farlig å bevege seg, men du må ikke bade i badekar.
Hos meg gikk vannet to døgn før jeg fødte siste og det bare piplet litt. Jeg var litt engstelig for at det skulle bli tørt for babyen, men jordmor sa at istedenfor å ligge i badekaret stod babyen nå i dusjen.
Håper dette hjalp litt
Hilsen Ane T-14
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.