PDA

Vis full versjon : Ul

Mobilos
15-09-2002, 13:07
Hei!

Er det normalt med UL tidlig i svangerskapet? Nu har jeg lest om flere herinne som har fått UL tidlig. Jeg har termin 13 mai.
Kan man be om å få UL tidligere end uke 16-20?
Jeg har ikke merket noen murring eller stikking på 3 dager. Skal til første svangerskapskontroll imorgen.
Er det "vanligt" man ikke merker noe i magen hver dag i begynnelsen?

Hilsen mobilos...
:???:

charly
15-09-2002, 13:14
Hei

Tror at det er lett og bli litt forvirret her inne fordi det ser ut som om "alle " får tidlig UL men slik er det ikke.
Selv har jeg fått mange UL og den første i uke 6 men dette var fordi jeg nettopp hadde hatt en Missed Abortion og fordi jeg både er eldre førstegangsfødende og går på medisiner som krever ekstra oppfølging.
Slik er det med de fleste som får tilbud om tidlig UL, det er en eller flere spesielle grunner for det.
Dersom du er veldig engstelig er det også noen som får tilbud og endel som betaler for privat UL.
I starten kom og gikk symptomene mine hele tiden ( De få jeg hadde...) så alt er nok bra ser du !!!

Lykke til !

Charly + Lille Håp 25+3

Rebecca
15-09-2002, 14:47
Jeg fikk ul i uke 8 forde jeg ikke visste hvor langt jeg hadde kommet og alt var litt usikkert.Men når du ikke har kommet så langt må du ta innvendig ul og det er det ikke alle som gjør eller har utstyr til.
Snakk med legen din du så kanskje han kan sende deg videre til et sykehus eller noe:)
:findag:

Rebecca(T-8) og lille :baby:

Rusken
15-09-2002, 23:58
Jeg synes også det virker som om alle her får UL tidlig i svangerskapet! Jeg begynner nesten å bli litt hypokonder etter å ha lest om noen som tok UL og de fant en tom fostersekk..!
Jeg har termin 18. april og skal ikke til UL før 18. nov. Nå er jeg 9+3 og har kun vært til vanlig GU. Har ingen plager med blødninger så det er vel egentlig ingen indikasjoner for at jeg skal ha behov for UL så tidlig.

Håper det er andre her inne som venter til 18.uke og som kan komme med noen beroligende ord!

Kos fra en liten "hypokonder"- Rusken! :uff: