PDA

Vis full versjon : Skjønner ikke helt....Hcg-verdier

effie
19-06-2003, 13:50
Hei!

På dag 14 etter egguthenting hadde jeg HcG-verdi på 116.
På dag 21 etter egguthenting hadde jeg HcG-verdi på 2509.
På dag 27 etter egguthenting hadde jeg HcG-verdi på 8400.

Kan ikke helt disse beregningene, men trodde det skulle doble seg hver 48. time?
Da er jo i tilfelle 8400 for lite på den 27. dagen...?

Håper det er noen her som har peiling og som kan berolige meg litt med å si at dette er helt normalt.....?
Det er fint om dere er ærlige med meg hvis det ser ut som det ikke går bra....

6+1

Filifjonk
19-06-2003, 14:46
Jeg kan ikke dette i detalj, men jeg vet at hcg-nivået ikke stiger like mye hele veien..

Se denne linken som forklarer bedre:

Hcg- verdier (http://www.krakle.com/ventenett/hcg.html)

piasava
19-06-2003, 15:14
Synes det ser ganske normalt ut med den stigningen jeg. Selv missforstod jeg ett eller annet med den fordobllinga. Hadde jeg hatt riktig hadde ihverfall hcg verdiene mine blitt svimlende høye.... Skal som regel stige opp til ca 10uke før det flater litt ut og evt synker igjen.Husker ikke mine tall men i forhold til linken Filifjonk ga så ligger det vel innen for normalen?Er ikke noen spesialist jeg altså, men ring lege eller jordmor/ gyn hvis du er usikker.
Kan ingen ting med egguthenting og sånn, og stiller derfor et dumt spørsmål til deg: Den siste prøva du har tatt, var du 6 uker på vei da? (skjønner nok ikke dette jeg men trodde det skulle bli ca 5)
Grunnen er at jeg tror mine hcg tall var en del høyere, men husker ikke helt. De ble målt i uke 7+3 og 8+3.

Håper dette ikke har skremt deg, og beklager at det ble litt rot

piasava
:baby: 24+5

effie
19-06-2003, 15:27
Jeg var 5+6 på vei ved siste måling.

Det så jo normalt ut i forhold til linken jeg fikk fra Filifjonk, men for sikkerhets skyld ringte jeg nå til Riksen. Der snakket jeg med en veldig koselig sykepleier som sa det var veldig bra:)

Takk for svar!!

:stakar:
6+1

piasava
19-06-2003, 15:33
Flott!! Da er jeg ikke sååå dum likevel..... Fikk liksomikke alt til å stemme. Men da må du bare kose deg vidre med viten om at alt går bra. Du skal vel ha tidligere UL enn 18 uker?? Da får du nok roet deg veldig når du får se et sprellende lite foster.

Ble litt engstelig etter at jeg svarte deg så rotete, var redd du skulle misforstå og tro at det var lite.

lykke:stakar:

piasava
:baby: 24+5

effie
19-06-2003, 20:35
Tja, litt engstelig er jeg uansett - men det har ingenting med hva du skriver, Piasava!!

Jeg skal til ultralyd i slutten av uke 7, og jeg gleder meg vanvittig også gruer jeg meg litt:)

Jeg skal prøve å kose meg videre med den troen at det skal gå bra denne gang!